ring / goud kopen in Oekraine of in Nederland?

• thijs

Wat is goedkoper een ring in Nederland of in Oekraine kopen? Even er vanuit gaan dat we praten over dezelfde hoeveelheid goud, karaat enz…

Voordeel Nederland: Je weet zeker dat alles klopt… keurmerk etc.

Voordeel Oekraine: Het lijkt goedkoper… Ik heb het idee dat je in Nederland relatief veel betaald voor het merk/winkel. Ik ben een paar keer in Zarina (juweliersketen) geweest in Oekraine en het lijkt me goedkoper.

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Groeten Thijs

• Slawa

In Oekraïne is een beetje goedkoper.

Je weet zeker dat alles klopt... keurmerk etc.

In Oekraïne ook (als bent U niet van plan om bij zigeuners op stationsplein dikke ringen voor een paar tientjes te kopen).

U moet rekening houden met dit feit dat Russische goud afwijkt van Nederlandse en heeft iets andere kleur. Ik kan meteen op straat zien als iemand Russische goud draagt.

• thijs

Hoi Slawa bedankt voor je reactie. In welke verhouding moet ik dat zien? Hoeveel goedkoper is het? Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een kortingskaart van Zarina….

Ze hebben soms akties met 25% of meer korting… ik vind dat behoorlijk wat geld op sierraden… Ik zie dat eigenlijk hier nooit gebeuren bij Siebel ofzo…

• Slawa

In welke verhouding moet ik dat zien?

In vergelijk met West-Europees, Russische goud bevat meer koper en minder zilver en heeft daarom iets meer rode kleur maar dat is dezelfde 14 karaat-goud (583). Wat kost het precies, kan ik niet zeggen.

• kees

Probeer eens in Antwerpen, daar zijn bijna alle juwelierswinkels nu van russen. Rond het centraal station zitten de winkels. Ben ik een paar jaar terug geweest en was veel goedkoper en ook russisch goud. vr.gr. kees.