Medewerking aan migratieonderzoek gevraagd!

• Rianne Dekker

Beste lezers,

De Erasmus Universiteit Rotterdam is in samenwerking met universiteiten in Engeland, Noorwegen en Portugal bezig met een grootschalig wetenschappelijk onderzoek naar migratie, genaamd THEMIS.

Voor dit onderzoek zoeken wij migranten uit Oekraïne, Brazilië en Marokko die met ons willen spreken over hun migratiegeschiedenis. We onderzoeken migratie vanuit deze landen naar Europa om wetenschappelijke theorieën over internationale migratie te verdiepen. Meer informatie over ons onderzoek is te vinden op http://www.imi.ox.ac.uk/research-projects/themis

Wij zijn op zoek naar Oekraïnse migranten in Rotterdam en omgeving die ons meer willen vertellen over hun ervaringen met migratie. Wat waren voor u belangrijke redenen om te migreren? Hoe bent u in Nederland terecht gekomen en zijn uw verwachtingen uitgekomen?

Één van mijn collega’s of ik zouden graag met u in gesprek willen gaan over uw migratie. Dit kan op een door u gewenste tijd en plaats. Het gesprek zal ongeveer één uur duren. Het is mogelijk om dit gesprek in het Nederlands, Russisch of Oekraïns te voeren.

De onderzoeksresultaten worden alleen gebruikt voor wetenschappelijke theorievorming. De informatie die u ons verschaft wordt anoniem en vertrouwelijk behandeld.

Als u vragen heeft in verband met deelname aan het onderzoek, beantwoord ik deze graag! U kunt mij bereiken via onderstaande contactgegevens.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens!

Rianne Dekker

Erasmus Universiteit Rotterdam

Faculteit der Sociale Wetenschappen, Vakgroep Sociologie

r.dekker@fsw.eur.nl

tel: 010 - 408 20 97