Multi entry visa

• torro9

Hallo iedereen,

Het is hier een beetje stil dus ik dacht, laat ik eens iets posten.

Kan iemand mij op weg helpen met het volgende:

Mijn vriendin is hier nu 3 keer +/-1 maand geweest en dit jaar willen we het toch iets anders doen.

Wij willen graag een visa voor 6 of 12 maanden aan willen vragen maar dan met multi entry.

Weet iemand hoe dat gaat ivm tickets en dergelijke?

Verzekering moet geen probleem zijn.

Ik hoor het graag!

Groeten,

Arthur

• Gilbert

Hoi Arthur,

Vroeger ging dat heel eenvoudig; nadat je vriendin een aantal keren in Nederland was geweest kon je gewoon een multiple Visa aanvragen. Alleen voor de eerste “entry” moest je een ticket-reservering tonen bij de visa-aanvraag. Het visa wordt afgegeven voor de duur van 6 maanden (dat is volgens mij maximum)

Sinds afgelopen jaar is echter e.e.a. gewijzigd: bovenstaande kan nog steeds, echter moet je nu aantonen dat je samen aan een duurzame relatie bezig bent. Als je dat niet kunt aantonen wordt het moeilijk om een multiple visa te krijgen. Voor alleen 'n vriendin of vriend wordt bij mijn weten geen multiple visa meer afgeven.

Voor familieleden is het wel nog steeds makkelijk om een multiple visa te bemachtigen.

Ook belangrijk om te weten is dat indien iemand een multiple visa heeft, je desondanks na iedere entry je even moet melden bij de vreemdelingendienst.

Groeten

• torro9

Dank voor je reactie!

Ik wist niet dat 6 maanden het maximum is. Of het moet nieuw zijn.

Bewijs van relatie is niet zo'n probleem.

Wij doen het alleen erg rustig aan. Soms wel te rustig naar mijn zin…….. :)

Dat wel elke keer moeten melden wist ik ook al ja.

Die informatie heb ik pas geleden nog aan ze gevraagd.

Voor de rest weten ze ook niet zo veel.

Iemand anders nog aanvullingen?

Thanks!

Groeten,

Arthur

• Gilbert

Heb het even voor je uitgezocht.

Die 6 maanden is niet nieuw! Altijd zo geweest.

Multiple heeft een geldigheid van 6 maanden en in die 6 maanden mag je je maximaal 90 dagen aaneengesloten in Nederland ophouden.

Per jaar kun je dus 2x een multiple visa aanvragen. De maximale aaneengesloten verblijfsduur blijft 90 dagen. Indien iemand gebruik maakt van de maximale verblijfsduur, dan dient men zich daarna mnimaal 90 dagen op te houden in Oekraine of een ander land buiten het Schengengebied.

Groeten

• kees

Dat is mooi, maar hoelang mag een nederlander in Oekraine blijven, zonder de oekrainse nationaliteit aan te nemen? Zou het moeilijk zijn om oekrainer te worden? Weet jij dat Marcus?

• Gilbert

Als Nederlander mag je visumvrij maximaal 90 dagen aaneengesloten in Oekraïne verblijven. Wil je langer blijven heb je een visum nodig (b.v. business visa)

De regels voor emigratie kun je denk ik bij de Nederlandse ambassade in Kiev opvragen.

• Eres

Hoi Torro9,

Ik heb net zelf een “One year multiple entry visa” geregeld.

Er kwam wel het een en ander bij kijken, namelijk;

Een persoonlijke uitnodiging van mijn vriend (voor het gemak en vertrouwen verloofde genoemd)

Aangezien hij niet Oekrains is, maar Engels, moesten we bewijs hebben dat hij hier werkt, en hoe lang, waar, waarom etc etc. (letter of appointment)

Een verblijft plaats in Oekraine.

Een applicatie brief, volledig ingevuld, welke je kan downloaden op http://www.mfa.gov.ua/netherlands/en/17672.htm

2 pasfoto's

paspoort (minstens nog een jaar geldig!)

(Kopie parpoort verloofde.)

Het koste 169 euro met een levertijd van 1 week. Als je met spoed wil (2 dagen) kost het 2 x 169 euro.

Dit alles lever je in bij de Oekrainse ambassade in Den Haag. (zeestraat 78)

Nu heb ik een pagina in mijn paspoort, waar een visa opgeplakt is, welke mij toegang geeft tot Oekraine, onbeperkt aantal keer, en onbeperkte verblijfsduur. (Voor 1 jaar uiteraard)

Na dit jaar zal ik waarschijnlijk weer moeten, maar goed ben er nu eventjes van af!

Succes, en als jullie vragen hebben mail me anders ff! (ik stuur je mijn mail adres als het nodig is)

Eres

• torro9

Hoi Eres,

Ik bedoel eigenlijk de andere kant op.

Het gaat om mijn vriendin die in Kiev woont.

Zelf woon ik dus in Nederland.

Maar goed, volgende week ben ik er weer dan ga ik langs de ambassade in Kiev.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Groeten,

Arthur

• Eres

Doh, da's natuurlijk ook een optie! Veel succes!