da's lekker

• marcel

16 januarie teruggekomen uit lugansk,dagbus vanuit Donetsk in de avond om negen uur op borispol ging goed allemaal.Zou s'ochtends om 6.00 vliegen met Wizz,

dus ruim de tijd lekker gezeten tot een uur of een. Wat gebeurd er ik word aangesproken door twee politieagenten of ik even mee wilde gaan (you have problem) was stomverbaasd ging mee naar kamertje boven naast het grote restaurant in de nieuwe terminal,kamertje werd opslot gedaan en ja toen begon het of ik effe wou betalen 100 euro zoniet had ik een groot probleem.ik zij ik betaal niets haal je baas maar nou ja het kwam hier op neer ze wouden hoe dan ook geld en ik zij ik betaal niets wat is de reden van deze onzin,vervolgens zijn zij de kamer uitgegaan deur op slot en daar zat ik 4.5 uur later ja echt waar kwamen zij terug en ik kon gaan.Maar toen had ik een groot probleem vliegtuig gemist kon niet meer incheken om een lang verhaal kort te maken nieuw ticket gekocht naar frankfurt 180

euro trein naar dusseldorf en zwaar verziekt.

• Marcus

Hoi Marcel,

Mmmmmm, vreemd ik was ook eens 20 minuten voor vertrek in Lvov op de airport, dus eigenlijk al 20 minuten te laat, omdat je 40 minuten voor tijd moet inchecken.

Maar met wat kleingeld, heb die kerel via mijn vriendin 100 Grivna gegeven aan de balie en kon doorlopen. In UA kun je alles met geld afkopen…..gewoon proberen.

Wel een vreemde zaak ja dat je door politie wordt meegenomen, geen goede reclame voor Kiev airport.

Goed dat je hier anderen waarschuwd Marcel, nu weet ik ook dat je niet zomaar mee moet lopen met agenten.

Gewoon alles in de therminal regelen, en dus NOOIT meelopen naar boven blijkt nu wel.

In de Therminal zijn er meer mensen waar je dan informatie aan kunt vragen, wat die agenten nu moeten van je!!….ook al omdat je de taal niet spreekt, is het makkelijker als je daar naar een balie kunt lopen van 'n reisburo bijvoorbeeld.

Hoop dat je toch een leuke tijd hebt gehad in UA.

Groetjes, Marcus..

Ps. ben benieuwd als ik over 6 weken naar Nikolaev ga of ik het ook mee maak :-)….maar ik denk dan toch maar Dortmund - Lvov te boeken…en dan verder per trein….beter als via Kiev :-) (Dortmund - Kiev en dan trein Nikolaev).

• kees

Met de auto wordt je vaak aangehouden, ze zeggen dan dat je te hard gereden hebt. Meestal betaal ik 50 grivni, maar 1 maal wou hij meer, ik zeg ik heb niet meer. Zegt ie: ga maar pinnen, zeg ik: heb ik al geprobeert maar de automaat werkt niet. Dan is het kurva hier en kurva daar en je kunt gaan. (sperdalai) Op het vliegveld heb ik zoiets nooit meegemaakt.

• Fat Danny

ja hallo

en dat op Borispol?

leuk corrupt land

amai

100euro is maand loon voorhalf ua haha, maar ja maak het maar mee verdorie

ja je kan daar werkelijk niets vertrouwen

geen politie ,en al zeker geen vrouwen haha

ik heb eens de politie op mijn dak gehad in een appartement in kiev maar was gewaarschuwd dus was ik even voor 2uur met gans mijn bagage eruitgetrokken.Was ook serieus verschoten dan

iemand had zogezegd burgemeester gebeld en gezegd dat het soort sexappartement was, nooit goed begrepen

was begonnen met ouwe man die op mijn deur begon te kloppen, wist van geen ophouden

ik heb dan eens open gedaan ja hallo, kon die roepen man haha

dan gebeld naar een vriendin en foon doorgegeven en next day: de police haha

• Ariana

Tja… ik geef NOOIT wat als ik met de auto wordt aangehouden. Enige wat is zeg: “Je mag raport invullen en als ik door de rechter schuldig wordt verklaard, dan mag je een rekening naar mijn huisadres in NL sturen”. Dan mag ik meestal gaan:-)

Mensen ze kunnen echt niks doen als je niks geeft. Mensen die daar wonen kunnen ze wel bv straffen en jou niet! Omdat of je gestraft wordt bepaalt rechter (ja, zo is het in Oekraine)!

• Ariana

Hier is mobiel van ambassadeur in Kiev 0504691644 , mocht je volgende keer in dat soort problemen komen dan zou ik gelijk bellen! Succes!

• marcel

Hoi ariana dat nummer zal ik direct noteren .

Misschien altijd makkelijk bij een bezoek aan de ukraine,hoop dat ze wel Engels spreken.

Bedankt voor de informatie.

• Ruud

Ik heb het nummer van een advocatenkantoor uit Odessa bij mij voor dit soort gevallen.

Wordt ik aangehouden met de auto dan bel ik het kantoor en geef mijn mobiel aan de agent.

Geen probleem meer na het gesprek.

• Ariana

En wat betaal je daarvoor? Je moet namelijk een word leren als je met de auto wordt aangehouden “protokol” en dan maak je met gebaren duidelijk “schrijven”. Meestal wordt je gelijk vrijgelaten. Of hij zal raport schrijven maar je moet niks onderteken. Gewoon zeggen "I don't understand'. Klaar. Je mag verder rijden. Bij mij werkt altijd!

• Ariana

Het is een nummer van ambassadeur, hij spreekt zelfs nederlands:-)