bus missen

• marcel

hallo allemaal ik heb een vraagje omtrent de bus in kiev.

Vrijdag 31/12 vlieg ik naar kiev mei wizz als ik land en geen vertraging heb kom ik aan om 16.30.

De nachtbus naar lugansk gaat 17.35 zal ik genoeg tijd hebben om die bus te halen zoniet wat zijn dan mijn opties?

zijn er ook dagbussen naar lugansk of dagtreinen of moet ik dan gewoon 24 wachten tot de volgende avondbus

alvast bedankt

• Slawa

De nachtbus naar lugansk

Waar stopt de bus?

• marcel

bus gaat van vliegveld borispil naar lugansk eindpunt

Route №514, KIEV-Lugansk

KIEV 17:00

AP Borispil 17:30 17:35 40

Piryatin 19:15 19:20 80

Lubny 20:00 20:05 80

Poltava 22:05 22:15 90

Kharkov 00:25 00:55 130

Chuguyev 01:35 02:00 135

Izyum 02:55 03:00 140

Slavyansk 03:40 03:45 145

Debaltsevo 05:05 05:10 150

Alchevsk 05:45 05:50 155

Lugansk 06:45 170

http://www.autolux.ua/english/

• Marcus

Normaal gesproken als alles meezit haal je die bus nog wel.

Mocht je hem missen zou ik de trein nemen vanuit Kiev naar Lugansk.

Toch net iets meer comfort dan met de bus erheen, boek dan wel “Cupe” class (trein).

Marcus

• marcel

oke marcus allemaal leuk en aardig maar waar koop ik een kaartje neem aan op het station en wat als hij vol zit en hoe laat gaat die trein welk spoor enz

kan alleen maar engels praten dus zal niet makkelijk worden..Ben de laatste keer ook met de trein van lugansk naar kiev gegaan is me wel bevallen maar toen heeft mijn vriendin dat geregeld betaalde 16 euries met zijn vieren in een coupe. En de volgende dag dronken uit de trein was gezellig

• Marcus

Marcel,

Kijk even op: www.db.de (altijd handig zo zie je alle mogelijke vertrekdata)

Vul even jou vertrekdata en opstapplaats en eindstation.

Kaartje kun je kopen op treinstation Kiev.

Is heel makkelijk, gewoon printje van de website (Deutche Bahn) meenemen, laten zien aan loket, klaar ik klara ;).

Vanuit Borispol staan de bussen meestal al klaar die naar het treinstation van Kiev gaan, zal je iets van 20 Grivna kosten.

Of neem voor 180/200 Grivna de Taxi naar het treinstation.

Klopt, ik ben er ook al vaker dronken uitgestapt :):)…..Trein wel te verstaan.

Marcus.

• Ruud

Marcel,

Als je brutaal genoeg bent kan je ook het volgende doen.

Op het grote electronische bord in de hal kan je zien van welk perron de gewenste trein vertrekt en hoe laat.

Je neemt je paspoort en doe daar 10 tot 20 euro of dollars in, afhankelijk hoe ver je moet.

Vervolgens ga naar de gewenste trein en klampt een cheffin van een rijtuig aan.

Er loopt ook een soort superchef rond, die weer de baas is van de cheffinnen, ontloop die superchef.

Laat aan de cheffin van het rijtuig je paspoort zien en zeg in je beste koeterwaals “njet biljet” en de plaats van bestemming.

Zij zal er voor zorgen dat je een plaatsje in haar rijtuig krijgt.

Ik heb zelfs mee gemaakt dat ik haar eigen slaapplaats kreeg.

Het verkrijgen van een kaartje vond ik een uitdaging toen ik voor het eerst in Oekraine kwam in 2003.

Niemand sprak Engles of Duits.

De informatie balie sloot gewoon het luik toen bleek dat ik alleen buitenlands sprak.

Uiteindelijk heeft een mevrouw, van een bankkantoortje wat in de hal zit, mij geholpen een kaartje te bemachtigen, dit wel na enige uren :)

Let goed op je spullen, want er lopen allerlei aasgieren rond die het op je spullen hebben voorzien.

Het staat namelijk op je voorhoofd getatoeerd dat je een buitenlander bent.

• kees

Die bus haal jij makkelijk, de douane op borispol duurt nooit langer als een half uur of hooguit 3 kwartier.

• kees

Dat hoeft helemaal zo duur niet te zijn, ik koop liever een gewoon ticket voor enkele euroos.

• Slawa

Maak je niet zorgen. Als je op tijd belandt dan heb je tijd genoeg om je bus te nemen.

Maar als kom je te laat dat kans dat je op dezelfde dag met trein naar Lugansk vertrekt is heel klein. De laatste trein (20K) vertrekt uit Kyiv CS (ca. 1 uur met taxi van Boryspil) om 18:40. Bestaat nog een trein (523) die vertrekt om 23:46 maar hij zal alleen v.a. 30.12.2010 rijden en nog niet bekend, op welke dagen.