KBP Airport (Kiev/Borispol)

• Celt

Ik kom aan op KBP Airport, en dan…?

Ik lees dat ik uit de bus moet rennen en zsm naar ‘customs’ om te voorkomen dat je erg lang moet wachten.

Je formulier moet volledig en duidelijk zijn ingevuld, anders kost het je ook een zee van tijd.

Welk formulier? Krijg je dat daar? Of kun je dat eerder (thuis) al downloaden en invullen?

Er is een groene lijn en een rode lijn richting de douane. Welke te nemen?

Kortom: wie heeft een summiere gebruiksaanwijzing van het vliegveld voor iemand die voor het eerst richting Kiev vliegt?

Dank jullie wel!

• Marcus

Alles is heel simpel.

Formulier (costoms) ligt op de balie als je binnenkomt, je kunt het niet missen ;)

Iedereen vult het daar in, behalve ik ;)…..heb hier nog 5 van die formulieren liggen van een vorig bezoek extra meegenomen ;).

Heb nog nooit een lijn (rood/groen) daar gezien, gewoon de meute achterna lopen.

KBP airport kun je taxi nemen naar het centrum of de bus.

Bus doet er 45 minuten over, taxi 30 minuten (bij normaal verkeer zonder files).

Bus kost 20 Hrivna, Taxi 200 Hrivna (1 euro = 10 Hrivna ongeveer).

Marcus..

• Slawa

je erg lang moet wachten

Soms moest ik 40 min in de rij staan, soms - 5, maar gemiddelde wachttijd is ca. 15 min 's middags en een paar minuutjes als U na 23:00 komt.

Welk formulier? Krijg je dat daar?

Alleen voor buitenlanders die Oekraïense verblijfsvergunning niet hebben. Normaal krijgt U deze formulier nog van stewardess in het vliegtuig maar in de laatste tijd WizzAir zegt dat ze deze formulieren niet hebben. UIA heeft nog steeds. Zij liggen ook op de tafeltjes naast de douaneloketten.

Er is een groene lijn en een rode lijn richting de douane. Welke te nemen?

Als heeft U iets bij douane te declareren (contant, meer dan 10 000 euro, diamanten, antiek, etc.) dan moet U rode lijn nemen. In alle andere gevallen - groene. Dan komt u in de hal en daarna - naar buiten.

• Celt

Hartelijk dank!

• torro9

Met de taxi voor 200 naar het centrum is veel te veel!

Op welk tijdstip dan ook!

Max is het 150. Gewoon volhouden.

Ik betaal altijd 120………. en dan nog een fooi natuurlijk……

• Armand Simonis

Ter info: heb net vernomen dat vanaf deze maand het immigratieformulier is afgeschafd, althans minstens voorlopig.

• Marcus

Klopt, daarom nam ik de laatste keer in Kiev ook de bus, als je de therminal uitloopt ga je meteen links.

Hier komt om de 30 minuten een bus op de hoek stopt hij (makkelijk te vinden).

Als eindstation is het Bus/treinstation in hartje Kiev.

Ik kan niet onderhandelen met die gozers die zich taxichauffeur noemen :)

Spreek de taal niet van hun, en vaak reiden ze als gekken.

Op KBP Airport vliegen ze je zowat om de nek, pfffffffff, eenmaal in de aankomst hal moet je er minimaal 5 van je afslaan:).

Ze willen je allemaal een ritje verkopen ;)

Marcus

• Gilbert

Correct, mijn laatste 2 trips geen formulier meer hoeven invullen.

Taxi naar Kiev vanuit Borispol kost max 150. Als je het van te voren regelt kan het goedkoper. Kom je voor het eerst in Kiev en weet je nog niet hoe het werkt, loop dan in de hal naar 1 van de 2 taxi-bali's en loop langs de opdringerige taxichauffeurs die een rit voor 200 of 250 proberen aan te bieden.

• Henk

De formulieren zijn sinds 1 september jl afgeschaft.

• Ruud

Dat het formulier is afgeschaft weten ze waarschijnlijk in Odessa nog niet, moest het op 18 september nog gewoon inleveren.