aan marcel

• Fat Danny

Aan Marcel,

En waarom staan ze moeilijk visa toe?

Bel eens naar uw ambassade: ze hebben schrik dat ze gaan wegvluchten.Ipv nederland zou ze wel eens naar italy kunnen gaan, zou redeneren die, en ze zitten met geheim dagboek aan regels waar niemand weet van heeft.Men weigert op alles wat maar kan: niet voldoende contact, geen gemeenschappelijke taal, geen werk tralala, ik kan u de formulieren mailen, het zijn 2pagina's officiele redenen tot weigering, de onofficiele heb ik niet uiteraard.

U gaat moeten duidelijk maken dat ze wel degelijk teruggaat, en als ze zelf geen visum kan krijgen is werk hebben een absolute vereiste, ze heeft dan papieren nodig van werkgever etc

Anders wordt het moeilijk hoor, best al eens een visumaanvraag doen

Grtz,

Danny met zijn boek haha, lach maar met mijn BOEKJE hahaB)

• Marcel

Het zit je wel hoog Danny.

3 berichten aan mij gericht, poehoe.

Zij werkt inderdaad en kan zelf haar visum regelen. Hoogstens, zal ik haar financieel een beetje steunen. Maar dat zal ik uit mijzelf doen.

Ze zal er niet om vragen, dat weet ik nu al.

Uiteraard heb ik al bij verschillende instanties geïnformeerd omtrent het visum.

Ik verwacht ook zeker niet dat alles binnen een paar dagen geregeld is.

Maar dat is op dit moment nog niet aan de orde, gezien haar omstandigheden thuis.

Ik zou zeggen, schrijf eens een boek, misschien ga ik het lezen!! Of ik het zal begrijpen is een tweede….

Succes….

• Fat Danny

Beste Marcel,

Sorry maar ik had per abuis nieuwe dicussie geopend , dit was mijn bedoeling niet, moderator zou het beter verwijderen.

Voor de rest raad ik u een beetje beleefdheid aan, kan nooit kwaad hoor en kost niets.

Goed dat ze zelf visum kan krijgen, dan is er geen probleem voor de ambassade.

Lees maar eens goed wat men hier allemaal schrijft…De kans is 50pr dat het lukt en ik wens u dat ook toe.

Idd mijn boek

Deel 1: de kennismaking

Deel 2: het visum

En ik heb 20tal delen hoor haha

Fat Danny

Ingenieur ben ik ook nog, voor moest u denken dat ik soort gek ben, en u heeft dezelfde naam als mijn pa, dus oud zeker, mijn pa is 75?

Grtz

• Marcel

Danny,

Ik heb niet het idee, dat ik onbeleefd ben geweest. Als je dat zo hebt opgevat, dan mijn excuses daarvoor.

Wanneer ze een visum gaat aanvragen, zal ik je op de hoogte houden.

• Fat Danny

Hoi Marcel,

Ok.

Bij mij duurde het 4 maand voor er visum kwam.De 1ste maal was het kerstperiode en was het ergens blijven hangen op 1 of ander ministerie met dan uiteindelijk een negatief advies, 2maand gewacht voor niets.

Kijk ik heb deel 21 al ontwikkeld: zie ander discussiepunt, de mentaliteit van oplichten en stelen bij russen in het algemeen.

En lees eens uw landgenoot Kees, die spreekt zoals ik: als je hun zin geeft, en ermee instemt niets meer te zeggen hebt dan gaat het ..

Dat kan niet voor mij hoor

Maar dat hoor ik echt vaak

Net zoals het feit dat ze overal naartoe willen maar nog nooit binnenkant van vlieger gezien hebben.

Ja echt, eens hier , sommigen denken alles beter te weten en je bent in je eigen huis geen baas meer, dat is zielig, ook meegemaakt zelf.

Spijtig

Ja kees, het zit mij hoog met die vrouwen ja.

MAar eens komt er miss wel iemand leuk langs.

Mijn idee is hetvolgende: sommige zoeken gewoon “zot” voor papieren, en dan zoeken ze iemand die rijker is of ze echt graag zien etc.Dat wordt ginds zo gepromoot, dat heeft niets te zien met buro's etc.

Nuja als uw vriendin zelf een visum kan halen vindt ik het wel ok hoor, daar is meeste kans voor eerlijkheid.Als ik of jij iemand ten laste moeten nemen, tja dat zijn de probleemgevallen.

Ja en dom zijn ze niet hoor.

Maar ja.

Een rijke belg die ik ontmoet heb op luchthaven had ginds eens 2000euro gegeven aan iemand en op 1 maand alles erdoor gejaagd.Normaal had die 100euro/maand.Relatie was direct gedaan.

Ik heb die testen ook gedaan maar dan met 500euro en kijk eens in belgie niets dan miserie, dus op voorhand weet je het niet

Maar alle tijd, moeite die je erin steekt dat doet pijn ja

Moest ik u zijn, ik zou ze eerst eens naar nederland laten komen hoor (de 1ste maal in belgie liep bij mij ook niets mis) en dan verder zien.

Nu het is makkelijker 40plus das wel een feit denk ik.Als ze kids hebben ook want wie wil die nog ginds?Maar dat wil ik allemaal niet.

En dan komen andere problemen, zoals u aanhaalt, iemand ziek, dan willen ze terug etc of ze willen hun kind naar hier, dat zijn ook moeilijke toestanden

Enfin, ja

Genoeg om over te schrijven hoor in mijn boekje

Of dames die zich laten bezwangeren en dan weer weg zijn voor alimentatie , allemaal schrijnende toestanden.

Groetjes,

Danny

• kees

Wij hebben met het benodigde visum nooit problemen gehad, van het begin af nu 5 jaar geleden. Wel moest mijn vrouw telkens naar de ambasade in Kiev maar altijd is dat goed gegaan. ook die inburgeringscursus daar ging goed maar ze kende al wat duits. kijk Danny, russische vrouwen hebben meer de broek aan als westerse, in huis heb je niks meer te vertellen maar dat zocht ik nu juist. Maar waarom wil jij in huis bepalen bijv. hoe vaak de planten water moeten hebben? of dat de keuken van links naar rechts gepoetsts word en niet van onder naar boven? Als er niet elke dag de borden door het huis vliegen is mij ook wel wat waard.

• Fat Danny

Hoi kees,

Bedankt voor de reactie.

Ja luister dat mens wou niets doen, ik moest alles doen voor 2, dan denk je al eens na nietwaar?

Ja ik mocht niet meer roken, niets van drank meer en ginds was dat allemaal geen probleem.Enkel zij mocht drinken haha.Ja zo gaat dat wel niet.

En alles beter weten of alleen russinnen, zo kun je niets opbouwen sorry.

Ja 5 jr geleden was alles veel simpelder, nu sinds 2tal jaar is alles veel verstrengd.Vraag maar eens na.

Tja de planten, zij kende daar niets vanaf

Koken?Al eens een pannekoek met mayonaise geproeft?Voor Marcel: dit wordt de oekrainse kookles grapje

Kees, ik heb er begrip voor dat jij dit zoekt

Mijn ex vriendien was roemeens , was hier al hoor in belgie, gescheiden zoals allemaal maar meer zorgzaam

De russin wou of kon niets en had op alles kritiek.

Sorry maar ik ben stuk beneden 40, en ik slik dat niet.Ik zie niet in waarom ik mij zou laten commanderen door iemand met grote mond die in feite geen knop heeft (dit terzijde) maar die gewoon niet wil begrijpen hoe het leven hier draait en denkt dat geld uit de lucht valt.Sorry, maar wij hebben hard gewerkt, 5% rijkste van belgie, maar iemand die mij komt vertellen dat mercedes S brol is sorry hé, dat heeft geen rijbewijs en komt mij hier wat uitschijten en mijn familie.

Retour daarmee, enkel ticket.Wat een karakter, niet te doen.

Leef daar maar eens mee, je hebt geen bal meer te zeggen en ze wist alles beter tja, als ge alles beter weet Kees, niet wil luisteren, dat ze het dan zelf doet in ukraine hé, ze zit daar nu op haar gat met haar grote mond.

Spijtige zaak, ik wens haar het beste toe en mezelf ook

Bedankt voor uw reactie maar mijn situatie was iets anders.

Danny aus belgien vanop zijn buro

• Fat Danny

Beste Kees,

En Marcel,

Ik ben met mijn ex vriendin eens bij een doter geweest…hoe zat de situatie daar.Die had zogezegd huwelijk zonder contract met een semi model van 8tal jonger en dochter.Zijn kids waren niet meer toegelaten door die russin, “ik wil niets met jouw sperma te maken hebben”, zo lult die dan en voor de rest show verkopen in die villa.Tja, sorry, maar zoiets daarvoor ben ik of te jong of niet hopeloos genoeg.De dokter kreeg wel elke dag toegang tot sex dat wel,als dat een troost kan zijn.Die russin was trouwens hier ook al gescheiden zogezegd van een homo, tja.

Dat is geen normale situatie

Daar zaten nog andere ook, 4tal vrouwen , ik schat 50-55, allemaal gescheiden, wel ene haar man was dood maar die was 3x getrouwd geweest en een andere kreeg in het weekend bezoek van een dikzak (die was daar ook aanwezig)

Tja, bij die vrouwen weinig vertoon

Die zaten allemaal aan de grond en gescheiden tja

En dan zie ik in mij stadje wel enkele normale gevallen, enfin ik weet ook niet wat er binnenskamers gebeurt, maar uiterlijk schijnt alles goed te gaan, iemand vanuit moskou en iemand vanuit belarus met zelfstandigen, leeftijd 45-50plus.

Groetjes,

Den Danny