Klopt helemaal.
De route via duitsland gaat prima met Wizz air, eerst dus Kiev, en dan 4 uur wachten…lopen naar de THERMINAL (buitenom in Kiev, wijst zich vanzelf). Ik was voor alle vluchten, incl. binnenlandse vlucht 110 euro kwijt met wizzair all-inn (dus met alle tax en toeslagen).
Doorvliegen naar Simferopol…is inderdaad een knolleveld als je landt daar ))
1 tip voor de zuinig NL/BE waar ik er ook 1 van ben ))
Als je in Simferopol aankomt, en je gaat door het grote ijzeren HEK, dan wordt je overspoeld met taxichauffeurs die je wel voor 40 Dollar/euro naar het centrum willen brengen
Ze vertellen meteen dat er geen bussen gaan…mmmm……(ik doe mijn werk natuurlijk altijd goed voordat ik op vakantie ga )
En mij maken ze niks wijs
Trap er NIET in….ietsje verder (rechtdoor en dan links) staan er bussen…..iedere bus of tram kun je nemen…ze gaan allemaal naar Simferopol treinstation/bustation in het centrum…en de rit kost je 3 Hrivna of zoiets…..ongeveer 30 eurocent….wel even wat anders he dan 40 Euro ))
Kijk Marcus is hier om TIPS te geven en goede raad.
Ik blijf gewoon door posten hier hoor, ook al zijn er personen die het me niet altijd even gemakkelijk maken…maar goed…zo is het leven nu eenmaal
Groetjes, Marcus….en veel plezier allen de komende weken op de Krim of waar dan elders in Ukraine..