OPROEP: Wie reist in augustus naar Simferopol/Sevastopol?

• Hans

Is er iemand die ervaring heeft om vanaf Amsterdam of een vliegveld in Duitsland naar Simferopol te vliegen? Ik heb gechecked bij WizzAir, maar het blijkt dat het aansluiten van vluchten niet eenvoudig is. Waarschijnlijk een dag eerder vertrekken? Of is er iemand die in Augustus die kant opgaat en nog een medereiziger zoekt.

Ik ga in augustus vertrek, en wel na 9 augustus, het zal ergens rond de 13e zijn.

• Piepo

Vanuit Dortmund of Keulen (Duitsland) vlieg je eerst op Kiev met Wizz air.

Vluchten vertrekken al vroeg s'morgens, je bent tegen 12.00 s'middags in Kiev.

Om 16.30 gaat er een vlucht van Kiev naar Simferopol ook met wizzair.

Dus even 4 uurtjes wachten op de luchthaven, en naar Therminal B lopen (binnenlandse vluchten).

Alles kun je van hieruit regelen via de website van wizzair.

Ik heb het ook gedaan, ging prima, vluchten sluiten mooi op elkaar aan, zodat je dezelfde dag tegen 18.00 in simferopol bent.

Ook kun je de trein nemen vanuit Kiev, tel dan op ruim 16 uur, maar je kunt wel slapen, als je er tenminste aan toekomt :), want er zitten nog wel eens van die zuiplappen in je coupe :)

De Krim is SUPER.

• Rudi

Hoi,

Ik ben mometeel op de Krim nog tot volgende zaterdag. Er zijn rechtstreekse vluchten naar de Krim als je vertrekt van Frankfurt met Ukrainian International. Niet elke dag en nu vermoedelijk volgeboekt. Ik ben van uit Brussel via Zurich en Kiev (Boryspol) naar Simferopol komen vliegen. Kunt ook over Wenen naar Boryspol vliegen met Austrian Airlines of via Praag met CSA om niet een nacht te Boryspol vast te zitten. Sommigen verkiezen het om via Turkije naar Simferopol te komen vliegen of een andere mogelijkheid is via Moskou maar dan heb je natuurlijk een visum nodig. Probeer eens de site MOMONDO en dan kun je proberen rechtstreeks van waar je wil vertrekken naar Simferopol en ook eens met als bestemming Kiev en daarna van Kiev naar Simferopol.

Succes.

Rudi.

• Marcel

@Rudi,

Hoe kom je er bij dat je een Visum nodig bent als je via Turkije of Moskou vliegt. Zolang je op de luchthaven blijft heb je geen visum nodig.

Ben afgelopen maand via Turkije gevlogen met Turkish Airlines. Amsterdam-Istanbul-Simferopol. 07:20 vertrokken, 18:00 uur in Simferopol.

Als je met Wizzair naar Simferopol wilt vliegen, kun je alleen betalen met een Creditcard!!

• Kees Adam

Zolang je op het vliegveld in de internationale zone blijft (“achter de douane”) is er inderdaad niets aan de hand.

Dit geldt bijna overal ter wereld.

In sommige landen moet je alleen oppassen dat je niet alsnog een stempel krijgt, waardoor je later weer in de problemen kan komen.

Maar dat zijn echt uitzonderingen en in het geval van vliegen naar Simferopol zeker niet het geval.

Simferopol is overigens een puinhoop (vooral bij vertrek)

Lijnvluchten worden vervroegd zonder opgave, de desks zijn bemand door mongolen en waar je je bagage moet laten veranderd per keer,

Hou daar dus met een terugvlucht enigszins rekening mee.

Het is geen Schiphol of Frankfurt….

• Marcus

Klopt helemaal.

De route via duitsland gaat prima met Wizz air, eerst dus Kiev, en dan 4 uur wachten…lopen naar de THERMINAL (buitenom in Kiev, wijst zich vanzelf). Ik was voor alle vluchten, incl. binnenlandse vlucht 110 euro kwijt met wizzair all-inn (dus met alle tax en toeslagen).

Doorvliegen naar Simferopol…is inderdaad een knolleveld als je landt daar :)))

1 tip voor de zuinig NL/BE waar ik er ook 1 van ben :)))

Als je in Simferopol aankomt, en je gaat door het grote ijzeren HEK, dan wordt je overspoeld met taxichauffeurs die je wel voor 40 Dollar/euro naar het centrum willen brengen :)

Ze vertellen meteen dat er geen bussen gaan…mmmm……(ik doe mijn werk natuurlijk altijd goed voordat ik op vakantie ga :))

En mij maken ze niks wijs ;)

Trap er NIET in….ietsje verder (rechtdoor en dan links) staan er bussen…..iedere bus of tram kun je nemen…ze gaan allemaal naar Simferopol treinstation/bustation in het centrum…en de rit kost je 3 Hrivna of zoiets…..ongeveer 30 eurocent….wel even wat anders he dan 40 Euro :)))

Kijk Marcus is hier om TIPS te geven en goede raad.

Ik blijf gewoon door posten hier hoor, ook al zijn er personen die het me niet altijd even gemakkelijk maken…maar goed…zo is het leven nu eenmaal :)

Groetjes, Marcus….en veel plezier allen de komende weken op de Krim of waar dan elders in Ukraine..