Zonvakantie in Oekraïne

• Shyguy

Hallo allemaal,

Ik wil in augustus een weekje zon pakken. Ik zag enige tijd geleden wat stukje op TV van Odessa en keek m'n ogen uit v.w.b. de vrouwen daar. En hé … ik ben een single dude, dus wil dat wel 'ns met eigen ogen zien hihihi … Hebben jullie tips v.w.b. plek (Odessa, Sevastopol) en onderkomen (hotel / appartement)??? Alle tips welkom.

Ik heb met de zoekfunctie wel iets gevonden v.w.b. de vluchten Wizzair vanaf duitsland vliegen …

Allemaal hartstikke bedankt …

Greetz

• Piepo

Wizzair gaat niet rechtstreeks naar Odessa of Sevastopol.

Je moet eerst naar Kiev of Lvov vliegen, en dan door met de trein, of 1 binnenlandse vlucht pakken.

Sevastopol en Odessa liggen best ver uit elkaar, dus ik zou voor 1 van beide kiezen.

Odessa is leuk voor 1 week, dan heb je het wel gezien.

Sevastopol is een mooie plaats op de Krim, vanuit hier kun je makkelijk doorreizen naar Yalta bijvoorbeeld.

• Shyguy

Hi Piepo,

Bedankt voor je (snelle) reactie.

Is Sevastopol / Yalta een vakantieplek die niet verveelt na een week? Volgens jou dan … (blijft persoonlijk natuurlijk)

Thanks,

Dré

Piepo Schreef:

——————————————————-

> Wizzair gaat niet rechtstreeks naar Odessa of

> Sevastopol.

> Je moet eerst naar Kiev of Lvov vliegen, en dan

> door met de trein, of 1 binnenlandse vlucht

> pakken.

> Sevastopol en Odessa liggen best ver uit elkaar,

> dus ik zou voor 1 van beide kiezen.

> Odessa is leuk voor 1 week, dan heb je het wel

> gezien.

> Sevastopol is een mooie plaats op de Krim, vanuit

> hier kun je makkelijk doorreizen naar Yalta

> bijvoorbeeld.

• Piepo

Persoonlijk vond ik Sevastopol + Yalta leuker dan Odessa.

Odessa heeft niet zoveel te bieden vind ik, het centrum is vrij klein, en het strand best ver weg van het centrum.

Om naar het strand van Odessa te gaan vanuit het centrum er heen loop je minimaal 30/45 minuten.

Taxi gaat sneller in 10/15 minuten ben je daar.

Ook is de zee niet zo mooi in Odessa, vond het water zelfs stinken :(.

Natuurlijk is “ARKADIA” wel leuk in Odessa, hier aan het strand heb je veel baretjes, en 1 grote kermis.

Doet denken aan Salou, en Lloret de mar in Spanje, alleen dan veeeeeeeeeeel goedkoper qua drank en eten, entree is dan vaak wel weer duur daar in Arkadia, de meeste disco's/bar's vragen daar tussen de 50 en 100 Hrivna om alleen binnen te komen :(

Ik zou voor de Krim gaan.

Leuke plaatsen vond ik: Sevastopol, Balaklava, en Yalta.

• Jos

Ik ben het helemaal eens met Piepo, ik ben zelf nog niet in Odessa geweest, maar als ik de foto's bekijk en verhalen hoor, is er op de Krim veel meer te beleven. Yevpatoria is een leuke oude badplaats, leuk voor een dag. Yalta heeft ook genoeg te bieden en ik ben zelf nu vijf keer in Sevastopol geweest omdat mijn vriendin daar woont. Het is een heel prettige relaxte stad, er is een mooi strand bij Cape Fiolin en Chersonessos. Je kunt er heel lekker eten. Mijn favoriete restaurants zijn gelegen bij Buxta Artillerie. En er zijn minder muggen dan in Odessa heb ik gehoord. Langs de kust liggen leuke plaatsen als Foros en Sudak en het Krimgebergte is de moeite waard. Maar Sevastopol is een goede uitvalsbasis. Je kunt er voor 300 Grv per nacht (ongeveer 30 Euro) een appartement huren niet ver van Park Pobedi met goede winkels in de buurt.

Dus doen!!

Succes met je plannen,

Jos

• Uwe

Gewoon gaan met die banaan shyguy

vrouwen in overvloed zal ik zegge maar wordt niet verlieft

Uwe die net terug is uit Thailand

• Shyguy

Nou, ik ben 42 jaar, dus de vrouwen zullen wel niet als vliegen op stroop op mij afvliegen hahaha … Maar het oog wil ook wat ;-). Heb beelden gezien van Odessa … mijn hemel … wat een plaatjes :).

Ik heb nu bij http://www.kozaktravel.nl een offerte aangevraagd… Ik vind het wel prettig om contact te hebben met mensen die Nederlands spreken. Ik heb hier gelezen dat weinigen er Engels praten …

Fijn weekend

Gr., André

Uwe Schreef:

——————————————————-

> Gewoon gaan met die banaan shyguy

>

> vrouwen in overvloed zal ik zegge maar wordt niet

> verlieft

>

> Uwe die net terug is uit Thailand

• Shyguy

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het Sevastapol gaat worden. Ik heb nu via Kozak travel een offerte aangevraagd voor een appartement.

Fijn weekend.

Gr., André

Jos Schreef:

——————————————————-

> Ik ben het helemaal eens met Piepo, ik ben zelf

> nog niet in Odessa geweest, maar als ik de foto's

> bekijk en verhalen hoor, is er op de Krim veel

> meer te beleven. Yevpatoria is een leuke oude

> badplaats, leuk voor een dag. Yalta heeft ook

> genoeg te bieden en ik ben zelf nu vijf keer in

> Sevastopol geweest omdat mijn vriendin daar woont.

> Het is een heel prettige relaxte stad, er is een

> mooi strand bij Cape Fiolin en Chersonessos. Je

> kunt er heel lekker eten. Mijn favoriete

> restaurants zijn gelegen bij Buxta Artillerie. En

> er zijn minder muggen dan in Odessa heb ik

> gehoord. Langs de kust liggen leuke plaatsen als

> Foros en Sudak en het Krimgebergte is de moeite

> waard. Maar Sevastopol is een goede uitvalsbasis.

> Je kunt er voor 300 Grv per nacht (ongeveer 30

> Euro) een appartement huren niet ver van Park

> Pobedi met goede winkels in de buurt.

>

> Dus doen!!

>

> Succes met je plannen,

>

> Jos

• Shyguy

Hey Piepo,

Ik denk dat het Sevastopol gaat worden. Heb bij Kozak Travel een offerte aangevraagd.

Fijn weekend Piepo …

Greetz, Dré

• Marcus

Die tripjes die Kozaktravel maakt, kun je ook goed zelf boeken ter plaatse, ik vond ze vrij duur namelijk.

In Yalta en Sevastopol vind je genoeg stalletjes waar je voor 'n paar cent kunt boeken, ik deed 1 dagtrip naar Ai-Petre (in de bergen, met mooi uitzicht) en er zat ook nog de kabeltrack bij inbegrepen…moet je nagaan deze dag excursie kostte mij 110 Hrivna…zeg maar 11 euro, en daar had ik de minibus mee de berg op, leuke dag daar, kabeltrack terug, en het laatste stukje ook weer met de minibus naar het centrum van Yalta.

Boven op de berg lekker TARTAARS gegeten…..mmmm..wat 'n spiezen vlees :)

Natuurlijk komen die paar euro voor het eten er wel nog extra bij.

Marcus