Vraagje: Douaneformulier terugreis

• Peter

Ben binnenkort van plan een bezoekje te brengen aan Odessa en wat rond te reizen voor een dag of tien, misschien langer. Wil dus alleen enkele reis boeken en ter plaatse de terugreis bepalen. Op het douanebriefje moet je echter een terugreisdatum aangeven. Kan ik dit het beste openlaten? Krijg ik bij met de douane bij de terugreis als de ingevulde datum afwijkt van de uiteindelijke terugreisdatum?

• Peter

typefoutje…mijn vraag was of ik problemen kan verwachten bij de douane als de uiteindelijke terugreisdatum afwijkt van de datum die ik invul.

• Hans

Vul gewoon een datum in waarvoor je zeker al weg bent. Niets invullem kan niet. Ga je eerder weg natuurlijk geen probleem.

• Slawa

Bedoelt U deze formulier?

• Marcus

Ik vul altijd maar wat in op dat papiertje, heb het idee dat er geen hond na kijkt als je teruggaat, het verdwijnd meteen in de prullebak heb ik het idee, ben nu al 8x in UA geweest en nooit problemen gehad.

Marcus..

• Peter

Bedankt! Ik begrijp uit dit formulier dat ik geen vertrekdatum hoef in te vullen, dus dat zou dan inderdaad geen probleem moeten zijn.

• ikke

Er wordt helemaal niet naar een datum gevraagd

• Kees Adam

Volgens mij wordt er ook niet naar een datum gevraagd.

Maar je moet wel bijna alles invullen (visa-nr hebben wij niet)

Bijvoorbeeld ook als je nog niet weet waar je gaat slapen, gewoon de naam en adres van hotel invullen.

Want anders is er wel eens een immigratie-wijsnues die je terugstuurt naar het einde van de rij om het alsnog in te vullen.

Volgens mij worden de gegevens slechts stekkproefsgewijs gecheckt.

Is ook niet te doen anders.