Hoi, heeft iemand voor mij wat nuttige info.
Ik wil graag in augustus en paar dagen naar sevastopol .
Wat is de beste en snelste manier en niet te duur om daar te komen ,
en zijn er belangrijke dingen om te weten wat betreft hotels etc
Goedkoopste is altijd met overstap in Kiev.
Bijvoorbeeld Keulen - Kiev - Simferopol en terug, zal je alles bij elkaar rond de 150 of 200 euro kosten met wizzair.
Ook kun je dit traject via Dortmund vliegen, vliegtijden sluiten mooi op elkaar aan, kunt dus dezelfde dag doorvliegen met wizzair.
Vanuit Simferopol treinstation gaat er voor ongeveer 1 euro de trein naar Sevastopol, doet er 2 uurtjes over.
Busjes zijn er ook, zijn ietsje duurder, en vertrekken ook vaker dan de trein
Houd er rekening mee dat er bijna niemand Engels spreekt op de Krim.
Hotels kun je via internet boeken…GOOGEL gewoon wat.
Appartementen kun je op: www. attic.com/ua boeken.
Ik had 1 mooi appartement voor 25 euro per nacht daar (250 Hrivna).
In Augustus moet je toch minimaal op 35 euro per app. rekenen, hotels zijn goedkoper, maar dames meenemen gaat dan weer moeilijker
Marcus…
Ps……de KRIM is geweldig
Yo Marcus
Ik ben hier ook geblokkeerd
Zeg hoe regel jij in feite die taxis als je naar ginds gaat zodat je niet opgelicht wordt…
En vb die appartmenten als je dat ginds cash betaalt betaal je minder dan op internet, maar hoe regel jij dat aub??
Want zodra ze horen dat je buitenlander bent gaan de prijzen maal 3
Tja en idd als men geen engels kan wat dan?Of kan jij russisch?
Want jij schijnt daar wel erg goed uw plan te kunnen trekken zo, ik ben aangewezen op hulp daar en ik vertrouw daar geen kat.Dus maw ik laat altijd taxis bellen door een vrouw en ik zwijg als vermoord maar ik kan daar alleen mijn plan niet trekken
Grtz,
Danny aus belgien
Ik kan daar mijn plan wel trekken want ik spreek na al die jaren behoorlijk russisch. Natuurlijk horen ze dat ik buitenlander ben maar er bestaat ook nog zoiets als afbieden. Ik zeg altijd dat ik uit Georgie kom, Stalin had ook een vet accent. Hotel Jalta heeft er geen problemen mee als je een dame naar de kamer wilt nemen. Deed ik een week iedere dag. Maar ik neem wel een 2persoonskamer is meteen met airco dat heb je op de krim wel nodig.
Beste Danny from Belgica
Ik reis best veel, en door de jarenlange ervaring weet ik wat te doen, valkuilen, mmm…daar trapt marcus niet meer in
Meestal pak ik openbaar vervoer (trein + bus), is lekker goedkoop, en best gezellig met die locals, maakt altijd wat mee op de Krim of waar dan ook
Appartementen regel ik vanuit hier via de site: www.attic.com.ua (dit zijn vaak appartementen van prive personen, zij gaan dan ‘n paar dagen slapen bij family en steken zo toch enkele honderden Hrivna’s in hun zak).
Ik betaal ook nooit vooruit, ik maak met hun de afspraak kontant te betalen in locale valuta bij aankomst.
De meesten vinden het prima, als ze er niet mee akkoord gaan zoekt Marcus 'n ander app. want er staan er genoeg op die site. Bij meer als 4 dagen verblijf onderhandel ik ook altijd over de prijs.
Ik spreek ook geen woord Russich of Ukraiens….wel wat Spaans, Duits, en Engels natuurlijk.
Soms kom je met Duits ook nog aardig uit de voeten op de KRIM.
Maar met handen en voeten kun je toch wel wat communiceren daar
Op de Krim heb ik ook 2 nachten in een KWARTIRA geslapen, dit is eigenlijk gewoon 1 slaapkamer van 'n prive persoon.
Mensen staan op drukke pleinen en straten en verhuren dus 1 kamer.
Even vragen naar de prijs, en dan onderhandelen, ik sliep er voor 200 Hrivna p. nacht, en at mee met wat do pot schaft
Wel leuk en spannend om aan tafel aan te schuiven, de vrouw des huizes had Vareniki met salade en een komkommer klaargemaakt, was lekker…..ik leef nog
Marcus..
Yo Marcus my man,
Sorry voor de voetbalnederlaag hé, volgens ons moest duitsland winnen soit
Volgens mij konden al die nederlanders beter naar ukraine geweest zijn voor 2500euro, hadden ze nog wat gehad voor hun geld haha(tu), sorry hé
Enfin kop op, de octopus is toch veruit dood
Ja ik begrijp het een beetje, voor 10euro doen mensen de zotste dingen daar maar ander vraagje…
Als je nu spreekt van openbaar vervoer, bv metro in kiev, in geraak daar zonder hulp echt niet vooruit, alles cyrillisch geschrift
Tja ik ken het treinstation van kiev, heel mooi, miss dat het daar wel anders aangegeven staat
en wat betreft bus als het in centrum is, die kleine armtierige busjes zo, tja eerlijk gezegd dat gaat ook niet zonder hulp want ik weet niet waar ze naartoe gaan haha, ook vreemd hé, je geeft geld vanachter, dan wordt dat zo doorgegeven tot vanvoor en dan komt wisselgeld terug hahaX(
Ik vertrouw daar echt niemand, blijkbaar heb je goede onderhandelcapaciteit maar tegen mensen die mij niet verstaan of doen alsof sta ikzelf machteloos.
Tja duits dat is mij nooit opgevallen
Engels is in kiev zelfs al een drama in alle restaurants, begrijp dat niet goed
Dus idd, als je nog verder gaat,w ordt het nog dramatischer
En als we nu eens gewoon wat russisch leren?Of gewoon emigereren, dat kan ook nog, ze zullen ons zeer open ontvangen(tu)
Grtz,
Danny, the fat one, aus belgien
Yo Danny from de Belgica
Och laat ik het zo zeggen, vind het allemaal zo opgeklopt dat hele voetbal, zoveel circus voor 'n potje voetbal
Nu ligt de hele natie in rouw….mmmm…..laat me niet lachen wat een flauwekul dat spelletje wat voetbal heet.
Ik onderhandel alleen met mensen op internet die Engels of Duits machtig zijn, zo kun je ook goede afspraken maken.
Nee, heb geen zin om Russich te leren….spreek al 4 talen, laat hun maar Engels spreken
In Kiev wordt toch best veel Engels gesproken heb ik het idee, alleen de ouderen boven de 50 jaar zullen het niet spreken, maar die spreek ik ook weer niet aan
De metro in Kiev is heel makkelijk Danny, er zijn maar 3 lijnen, pak het boekje (Kiev Today) ligt in ieder hotel op de balie !!, hier staan leuke dingen in om te doen in Kiev, en op de laatste pagina de metro plattegrond, echt heel makkelijk, kijk waar je instapt, en volg de haltes, is super gemakkelijk, ook na een paar keer kijken in het boekje snap je ook wel een beetje het Cyrillic alfabet.
Ja ik zou ook liever 2500 euro opmaken in UA, dan zo'n zotte vliegreis na Africa.
Volgens onze krant, zijn er van die mafkeezen die nu al voor de 3e keer in 2 wekn naar Z-Africa vliegen
Wat een weggegooit geld ….en dan ieders keer 12 uur vliegen voor 'n potje voetbal.
Marcus..
.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?