paspoort

• mathilde

Hey,

Mijn vriend is Oekrains. We hebben al tijd contact en ik vertrouw hem helemaal hoor!. Hij wilde eerst met het WK hierheen komen om dat oranje enzo te zien. Maar nu zegt hij ineens dat hij niet kan komen want hij heeft een nieuw paspoort nodig (das waar). Maar het duurt extra lang (30 dagen) omdat de paspoort drukkerij gestaakt heeft. Terwijl daarvoor hij vertelde dat ie t binnen 24 uur kon regelen (in Kiev)

Kan iemand dit bericht bevestigen?

Thanx!

x

• Ben_D

Mathilde,

Het vreemde is dat ik ook verschillende verhalen hoor over hoe lang het duurt om een paspoort cq visum aan te vragen. Volgens mijn laatste info

duurt een paspoort circa 3 tot 5 dagen en een visum tot 3 weken. Overigens vond ik het wel vrij prijzig allemaal. Mij is verteld dat een paspoort

en een visum samen circa $700 kosten. Dit vind ik nogal wat, en zeker om even voor te schieten. Kan iemand mij deze prijzen bevestigen?

Ben_D

• Piepo

Ik zou nooit geld voorschieten…..ben je meestal kwijt ;)

Hij kan toch ook Oranje zien daar in Ukraine op tv :)

• gotcha1930@live.nl

Hallo Mathilde,

Inderdaad zijn er enige tijd problemen geweest met de leveringen van de blanco paspoorten. Mijn vrouw heeft ook enige maanden moeten wachten op haar paspoort, inmiddels worden er weer blanco paspoorten aangeleverd, maar de mensen die al langer wachten hebben in principe voorrang. Dus het kan wel even duren.

frank

• Slawa

Dat hangt af van waar Uw vriend woont. In Kiev inderdaad kan men sneller nieuwe paspoort krijgen maar in provincies dat duurt langer. Wegens de overgang naar nieuwe paspoorten er is nog steeds abnormaal veel druk bij OVIR, die de paspoorten verstrekt. Bestaan de officiële bemiddelaars en reisbureaus die kunnen deze procedure versnellen. Bijv., deze bedrijf regelt het in Kiev voor mensen die in of buiten Kiev ingeschreven:

21-30 werkdagen – 860 grn

10 werkdagen – 1440 grn

3-5 werkdagen – 1790 grn

1-2 werkdagen – 3140 grn

Andere bedrijf vraagt van 700 tot 1950 grn.

• Bliat

Hallo,

Bezint eer ge begint…

Ik heb het er totaal mee gehad.Men zoekt enkel geld en een beter leven.Beter van ze ginder te laten zitten in hun miserie.

Alleen iemand die zelf aan een visum kan geraken vetrouw ik nog

Gans die zever heeft me al veel gekost en ben het eerlijk gezegd zat.

Beste groeten,

• Corine

Een paspoort regelen in Zakarpayta is officieel op dit moment 420 UAH. Procedure duurt 4 weken. Heeft vorige twee maanden ietsjes langer geduurd ivm tekort aan blanco paspoorten maar niet veel.

Niet officieel kan alles veel duurder en veel sneller. (zie mail Slawa)

• Robert

Er is inderdaad een tijdje een probleem geweest met blanco paspoorten. Dit heeft enige maanden geduurd. Op dit moment worden er weer in een redelijke tijd paspoorten afgegeven, dwz. een aanvraag van enkele maanden geleden is nu pas klaar. Voor één van de familie leden nu net op tijd voor een visum aanvraag te kunnen doen.