met de auto via oekraine naar Volgograd

• bob

Als ik op routeplanners ingeef dat ik vanuit Nederland via Luhansk naar Volgograd ( stalingrad) wil dan lukt dat niet.

Alle routes lopen via Moskou. Als ik op Google maps kijk zit er ook iets vaags over de kaart tussen de oekrainse grens en Volgograd.

Zijn er problemen met de grensovergangen tussen oekraine en Rusland?

• Slawa

Er is geen probleem natuurlijk maar de wegen in regio's Donetsk en Loehansk zijn verschrikkelijk slecht. En Russische verkeerspolitie in regio Rostow is zeer erg.

Als kunt U Russisch lezen hier vindt U een verhaal (met foto's) over een reis van Dnjepropjetrowsk via Loehansk naar Wolhohrad.

Bestaan drie grensovergangen in dit plaats: Tjerwonopartizanskij (Червонопартизанский), Dowzjanskij (Довжанский) en Izwarino (Изварино).

Bijv., via Izwarino:

Loehansk (Луганск) => Novosvjetloje (Новосветлое) => Krasnodon (Краснодон) => Izwarino (Изварино)(douane) => Donetsk (Донецк)(Niet Oekraïens! Kleine stadje in Rusland) => Kamenets-Sjachtinskij (Каменец-Шахтинский) => Belaja-Kalitwa (Белая-Калитва) => Wolhohrad (Волгоград)

Ik raad aan U verse Oekraïens/Russisch navigatie-software op Uw GPS te installeren. West-Europese software bevat geen (normale) Oekraïense (Russische) maps.

• Bob

Ik ben afgelopen zomer op mijn MIO navigatie rechtstreeks naar mijn hotel in Sevastopol gereden, maar ik zie dat hij Volgograd niet op straatniveau kent.

Weet je of er Engels/Nederlandstalige software is voor Rusland?

Ik lees namelijk geen Russisch.

Bob

• Peter

Hoeveel kilometer zijn dat totaal vanuit Nederland naar Sevastopol, is vliegen niet goedkoper ?

Peter

• bob

Rechtstreeks zal misschien 3100 kilometer zijn maar mijn tocht voerde me langs een aantal andere plaatsen waar ik nog wat wilde rondkijken of langs mensen die ik ben gaan opzoeken.

Zo ging ik via Kroatie, Bosnie, Servie, Romenie en een heel klein stukje Moldavie. Ik nam namelijk de Galati- Reni grens. Terug ging ik via Mykolayev, Ternopil, Lviv, Krakow.

Totaal was het heen en terug 8000 kilometer. In mijn Toyota uit de tijd dat die nog goede auto's maakte.

De benzine in Oekraine was omgerekend ongeveer 60 cent per liter.

Bob