Uitspraak Europees Hof over inkomenseis

• Jos

Hallo,

Het verbaast me dat ik niemand melding gemaakt heeft van de uitspraak van het Europese Hof, dat de Nederlandse inkomenseis die het verplicht stelt dat degene die een partner naar Nederland wil halen 120% van het minimumloon moet verdienen, onrechtmatig is. Ik las het bericht op de website van de Volkskrant. Het lijkt me wel belangrijk genoeg om het hier te noemen. Hierbij de link naar dit artikel http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1355786.ece/Nederland_is_te_streng_met_gezinshereniging / Misschien dat juristen hierop kunnen reageren.

Groet,

Jos

• Slawa

Omdat IND eist 120% nog steeds.

• jos

Dat geloof ik best Slawa, maar vandaag las ik hetzelfde in de Volkskrant, er zijn al de nodige rechtzaken geweest. Maar de Nederlandse wetgeving is absoluut in strijd met de Europese wetgeving. Lijkt me niet onbelangrijk.misschien ben ik hier aan het verkeerde adres op de site.

Jos

• Robert

De inkomens grens gaat terug naar 1234,09 Eur. wat 100% is. De nieuwe wet zal eerst de tweede kamer moeten passeren wat wat langer gaat duren nu het kabinet demissionair is. Daarna volgt de publicatie in het Staatsblad waarna de IND de wet moet gaan volgen. Verwacht wordt dat dit alles nog een paar maanden gaat duren. De IND geeft toe dat dit gaat gebeuren maar wil zich op geen enkele manier binden aan welk tijdstip dan ook. Zodra het definitief is zal de website worden aangepast.

Verder geen commentaar van de IND.