per post verzenden

• Fred Schrijnemakers

Inmiddels heb ik een heel leuk en lief contact verkregen met iemand uit de Oekraine.

Mijn vraag is: is het normaal dat er in dit land zoveel poststukken verdwijnen?

Voor Kerst heb ik een kerstcadeau verzonden, voor Valentijnsdag heb ik een aardigheid verzonden, voor de aanvang van de lente heb ik een kaart verzonden en als laatste heb ik een aantal foto's per post verzonden.

Het laatste (de foto's) heb ik ongeveer 2 maanden geleden verzonden.

Heeft het nog zin om iets te verzenden?

Want tot op heden is er nog niks gearriveerd.

Ik wil graag dingen opsturen naar mijn contact, maar als alles verdwijnt ga ik geen kosten maken.

Heeft U misschien een aantal suggesties?

Bij voorbaat dank, Fred Schrijnemakers

• Keesh

Aangetekend versturen

• Gerald

er zelf naar toe gaan en zelf de post meenemen, veel leuker ook

• Oleg

je zou het mee kunnen geven aan mensen die daar toch naartoe gaan. even een oproep op het forum zetten.

mvg Oleg

• Slawa

Dat kan gebeuren dat een brief per jaar komt niet aan. Als gebeurt het vaker dan dat over diefstal of een fout gaat. Maandelijks vinden douanen bij Kievse Centraal Postkantoor ca. 20 000 euro contant geld in de enveloppen. Natuurlijk dat sommige oneerlijke postbodes willen zelfstandig de brieven uit buitenland checken. Maar ik ken ook een geval wanneer de buurman had de brieven uit de brievenbus gestolen. Waarschijnlijk met dezelfde doel. In de meestal gevallen dat gebeurt in kleine steden of dorpen waar mensen denken nog steeds naïef dat de westerlingen rijk zijn. Zij weten niet dat rijke buitenlander zal niks in Oekraïne zoeken.

Dat kan ook dat U heeft niet juiste adres geschreven. Of ouders van Uw kennisje deze brieven niet leuk vinden. Of…

Stuur gewoon een aangetekend brief (in Kiev hij komt binnen 4-7 dagen) of stuur Uw foto's via e-mail. En natuurlijk doe geen geld de envelop in. Dat is wettelijk verboden en trekt de aandacht van de dieven.

• devolder roland

voor het versturen van pakjes, zie:

www.perfectbv.nl

• kees hoevenaar

hoi fred als je dingen stuurt naar de oekraine is het belangrijk om het altijd aan getekend te doen!!!of met een internationaal pakket plus verzendbewijs via postkantoor te verkrijgen de inhoud altijd vermelden in het engels de inhoud moet je altijd vermelden als zijnde een kado hoop dat het nu beter gaat zo niet hoor ik het graag.