Dag Jan,
Ik was vorig jaar mei met mijn Oekraiense vriendin op vakantie daar.
Ook voor het eerst. Je Oekraiense vrienden hebben helemaal gelijk, het is overweldigend mooi daar.
Maar in juli is het ook behoorlijk warm, zeg maar heet, en druk en ik weet niet of je dan overal zomaar terecht kan.
Het lijkt me aan te raden om in ieder geval voor de eerste paar dagen iets te reserveren aangezien
je ook met een klein kind reist en je misschien niet in een hotel voor 150 euro per dag terecht wil komen.
Ik zat in een klein een kamer appartementje en dat koste maar 18 euro per dag, maar dat moet je wel bespreken.
Ik zat in Marat, een gehucht vlak bij Alupka, en een half uurtje rijden van Jalta. Een paradijs !
Het openbaar vervoer is goed, er rijden veel mini busjes die je overal kunnen brengen.
Als je ergens in het midden gaat zitten, helemaal in het zuiden aan de kust, zit je overal dicht bij.
Je moet wel aan de kust zijn want in het midden op de Krim is niet veel te beleven.
Er zijn daar geen zandstranden maar kiezels of grind.
Ik wil je graag helpen voor zover ik dat kan maar ik kan hier nog wel een meter vol schrijven over de Krim.
Misschien kunnen we dat beter anders doen.
Spreek of lees je Russisch ? een beetje is wel handig want ze kennen weinig Engels.
Ik spreek het nauwelijks, maar ik kan het wel lezen en dat is ook wel nodig.
Als je dat wilt kan ik wel het een en ander voor je opzoeken in mijn archief (websites en andere info)
Laat even horen wat je wilt en geef een mail adres, dan neem ik contact met je op.
Die 2 weken op de Krim was de mooiste vakantie die ik ooit beleefd heb !
groeten, Ben