Wizz Air schrapt vluchten KBP-DTM

• Mapa

Ik krijg gisteren een mail dat de vluchten van mijn vriendin in februari en maart zijn omgeboekt van zondag naar maandag. Dat kost ons dus een paar vrije dagen. Bij nadere inspectie blijkt dat Wizz nog maar 3x per week vliegt van KBP naar DTM en vice versa. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Is dit het begin van het einde?

• marcus

Meestal is de bezettingsgraad dan niet goed, waardoor ze hun toestellen op beter bezette routes inzetten.

Van 5x per week na 3x dus.

En de winterperiode is altijd minder bezetting, kan me herinneren vorig jaar januari daat er maar 70 mensen in het toestel zaten…..dan moet er vaak geld bij…omdat ze al low cost vliegen.

Marcus..

• Mapa

OK, maar ze hebben nu reeds geboekte vluchten gewoon geschrapt. Maar goed, dat hoort er misschien wel een beetje bij als je niet wil betalen voor KLM :). Ik zie dat vanaf maart German Wings ook naar Kiev vliegt, vanaf Keulen, voor een paar tientjes enkele reis. Dat maar eens proberen dan ;)

• Prawo

Kijk even of er een claim kan worden ingediend via een van de volgende sites:

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/index.html

http://www.aviaclaim.eu/nl/index2.html

http://www.euclaim.nl/

• Mapa

Hm. Wizz Air stuurde inderdaad een wel heel vriendelijk mailtje met een link, daar moet ik op klikken als ik de wijzigingen accepteer. Waarschijnlijk vergooi ik daarmee mijn rechten op 400 euro wegens omboeking: http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/omgeboekt.html. Morgen maar even de rechtsbijstand bellen ;).

• marcus

Vergeet het maar bij low cost maatschappijen maak je geen kans op een schadevergoeding.

In hun contract staat dat vluchten gewijzigd mogen worden !!

Ga gewoon 1 dag later en klaag niet.

Voor 'n paar tientjes mag je eigenlijk ook niet klagen, mijn vriend vertelde mij eens dat hij vroeger 450 euro betaalde om met KLM te vliegen…….scheeld je nu al meer dan 400 euro dus !!

marcus..

• Prawo

Zo'n schadevergoeding is gebaseerd op Europese regels.

Daar zijn ook low cost maatschappijen aangebonden en kunnen ze contractueel niet onderuit.

Hoe het zit met zo'n wijziging lang van tevoren weet ik niet, maar dat kunnen ze je bij euclaim zo vertellen.

Wellicht blijkt het al bij het online invullen van hun formulier.

• martin

Hallo,

Ik vlieg ook vaak vanuit Dortmund met hun, dus hoop dat ze ook niet teveel korten op de vluchten.

8 maart vlieg ik weer naar Kiev.

Ik was er tussen kerst en oud en nieuw ook en moest op 30 december terugvliegen. Maar na lang wachten werd de vlucht geannuleerd aangezien het erg slecht weer was en de optie was wachten tot 2 januari op een vervangende vlucht of nieuwe tickets(2x) kopen.

Aangezien ik 1 januari weer moest werken was dat de enige oplossing en heb daar ter plekke nieuwe tickets bij Germanwings gekocht(zelfde loket/zelfde dames)490 dollar contant af te rekenen in hryvna maar ja kon dan wel de volgende dag naar Keulen vliegen.

Daarna hun aangeschreven en eerst wilde ze niets betalen omdat het weer te slecht was, maar uiteindelijk na een paar emails wilden ze toch de 490 dollar betalen en is op mijn rekening bijgeschreven.

Misschien was er wel meer te halen maar ik ben er tevreden mee.

Het was erg slecht weer en de hele week werden er al vluchten geannuleerd en het vliegveld gesloten(die ging ook pas die dag om 12.00 weer open)

Ik hoop wel dat ze wel eens op Eindhoven gaan vliegen naar Kiev aangezien ik nu elke keer met de trein naar Duitsland moet.

groeten Martin

• martin

Hellas van Kiev naar Keulen zijn er ook vluchten geannuleerd. voor 8 maart houdt het dus voor mij op om te vliegen aangezien mijn terugvlucht is veranderd.

En aangezien ik losse vluchten heb willen ze alleen de diegene die geannuleerd is terugbetalen, maar moet ik wel een brief schrijven naar Oekraine met paspoort handtekeningen etc om mijn geld maar terug te krijgen omdat ze dat niet via het servicenummer konden doen omdat Wizzair Hungary en Oekraine blijkbaar slect samenwerken..

Wat een fucking service bij Wizzair. Je koopt het online en zij veranderen wat en ik moet moeilijk doen om mijn geld terug te krijgen.

• Mark

Voor mij wel het begin van het einde. Vloog elke 2 weken met hun maar vanaf nu dus niet meer.

2 vluchten stonden nog geboekt en ze verrekken het de 150 euro terug te betalen. Moest maar een brief sturen naar het hoofdkantoor met een ordner aan papierwerk om een aanvraag te doen.

Vlieg vanaf nu met Ukraine International vanaf brussel. Geen gezeik en als er wat is netjes je geld terug. Dan maar iets meer betalen maar tenminste wel service.