Gecacheerd Aluminium

• devolder roland

geachte.

“telefonisch willen alleen maar duits spreken.”

mag ik zo vriendelijk zijn u erop te wijzen dat belgie drietalig is:

nl. nederlands,frans, en duits talig.

dat lontzen binnen het arrondisement verviers ligt.

dat lontzen een duitstalige plaats en gemeente is, in de provincie luik in belgie.

• kees

Je hebt gelijk Slawa, deze heren moeten eens wat positiever zijn. gr. kees.

• Uwe

Beste Kees,

Heb je wel eens een bevalling meegemaakt in een staatsziekenhuis? Ik wel. Verschrikkelijk gewoon! De middelen zijn er gewoon niet om patiënten op een ´´menselijke´´ manier te helpen. Aan het personeel ligt het niet, die willen echt wel, maar er ontbreekt van alles. De vrouw die aan het bevallen was kreeg notabene complicaties, het gevolg was dat haar baby overleden is!

Ook het gegeven dat er veel armoede is, vooral op het platteland waar deze duidelijk zichtbaar is, maar vergeet de stad ook niet, zo ´´verblijven´´ er in het riool van Livov vele kinderen.

Buiten dat heeft het land veel te bieden. In maart ga ik er weer heen met mijn vrouw, haar broer heeft er familie.

Uwe

• Slawa

Heb je wel eens een bevalling meegemaakt in een staatsziekenhuis? Ik wel.

Ik ook. In Den Haag, in Bronovo ziekenhuis. Dat was 's nachts en bewaking wilde de deuren niet openen. Ik moest eerst door het glas mijn verzekeringsnummer zeggen, ze hebben mijn gegevens via computersysteem gecheckt en alleen daarna ze hebben de deur geopend en zwangere vrouw naar binnen toelaten (dat was in Februari). Mijn vrouw werd naar kamer gebracht en 3 uur met sterke pijn zonder hulp gebleven. Op mijn verzoeken te helpen ze hebben gezegd dat als geen bloeding is dat kunnen ze niks te doen. Toen vrouw begon schreeuwen kwam iemand en na vijf minuten mijn vrouw was bevallen. Na een uur na de bevalling de personeel begon te vragen wanneer gaan wij naar huis? Zij lieten mij weten dat onwenselijk is om lang in ziekenhuis te blijven (in Oekraïne vrouwen blijven een paar weken in ziekenhuis voor controle) Inderdaad, Nederland is rijker dan Oekraïne maar ik zie geen verschil tussen een ziekenhuis die geen geld voor medicijnen heeft en een ziekenhuis die krijgt beloning van verzekeraar als hij op medicijnen voor patiënten bezuinig is.

Welk verband heeft de aluminiumhandel met Uw verhalen over Oost-Europese armoede, corrupte politieagenten en bevallende vrouwen?

• Uwe

Kan wel zien dat je gek bent op verband, wat dacht je van verband op je mond.

• kees

Klopt Slawa, ik ben nederlander en betaal hier premies en belastingen maar ik ga naar belgie als ik iets mankeer want hier is de gezondheidszorg een corrupt zooitje. gr. kees.

• Rina

Wat een vraag om gecacheerd aluminium al niet teweeg kan brengen!! Daarbij een beetje flauw om wel een hoop kritiek te spuien over andermans land en geen tegengas willen dulden over je eigen land, waar inderdaad in de zorg ook genoeg mis is…er is laats nog een onderzoek gedaan over de kindersterfte bij de geboorte en die loog er niet om!! Daarbij komt ook nog dat er een hele hoop kinderen in nederland ontzettend in de knel zitten waar de nederlandse regering ook weinig aan doet.Tevens vraag ik mij af waarom mensen op vakantie gaan naar oekraine terwijl je er weinig goeds over te melden hebt.. misschien omdat het voor ons nederlanders toch ook wel lekker goedkoop is???

Rina

• devolder roland

mag ik vragen dat john, mij wil contacteren, in verband met het vinden van gecacheerd aluminium.

roland.devolder@pandora.be

hartelijk dank.

devolder roland.

• Aloksa

Ik heb een balletje opgegooid in Ukraine, afwachten dus

• Ton

Waar een simpele vraag alniet toe voert……..

Graag nadere specificatie van wat je precies zoekt, mijn buurman is een van de grootste

snoepproducenten in de Oekraine, dus die zal wel weten waar Abraham de mosterd haalt.

groeten Ton