Bezoek aan vriendin in Donetsk

• Marcel

Hallo allemaal,

Ik heb hier al heel veel gelezen over de Oekraine.

Ik heb op internet een leuke vrouw gevonden en we zijn al een paar weken elke avond aan het chatten.

We vinden elkaar heel leuk en zouden elkaar dus ook graag ontmoeten.

De planning staat voor ongeveer halverwege februari.

Ze woont in Donetsk en nu ben ik dus benieuwd of er mensen zijn die daar al eens zijn geweest.

Ik zou ook graag willen weten hoe jullie er heen zijn gegaan, met het vliegtuig of met de trein?

Misschien zijn er nog handige tips voor hotels, of appartementen. En uiteraard wat het allemaal kost!

Alvast bedankt voor de info.

Marcel

• Piepo

Goedkoopste is met Wizzair vliegen van Dortmund op Kiev, en dan verder met de trein, totaal ben je dan ongeveer 100 euro kwijt.

Vond laatst een mooie site (www.attic.com) hier boek je appartementen van de eigenaar zelf. prijzen zijn ook in Hrivna, waardoor je gemiddeld uitkomt op zo'n 20-30 euro per nacht voor een redelijk goed app.

Foto's staan erop, en ik vind het voordeel dat ke niks vooruit hoeft te betalen, stel voor je kunt niet gaan i.v.m. ziekte, of Wizzair gaat niet door weersomstandigheden, dan ben je blij dat je niks vooruit betaald hebt ;)

• Marcel

Hoi Piepo,

Bedankt voor je antwoord.

De link lijkt me niet helemaal juist, aangezien het naar een vage pagina gaat.

Hoe lang duurt de treinreis van Kiev naar Donetsk?

Ik ben ook wel benieuwd of iemand het al eens met het vliegtuig heeft gedaan, aangezien de reisteid dan wel een stuk lager is.

Marcel

• Marcus

Treinreizen in UA is prima te doen.

Kiev - Donetsk per trein zal ongeveer 12-14 uur zijn, maar je hebt nachttreinen, lekker slapen (pak wel COUPE=slaapwagon) sander daags daar :)

Ik deed Lvov - Odessa (was ook 14 uur), voor 160 Hrivna tel uit……mmmmm…zijn ongeveer 15 euro momenteel.

Volgens mij zijn er vanuit Amsterdam rechtstreekse vluchten na Donetsk, maar tel dan minimaal op 350 euro.

Ik kom al jaren niet meer in Amsterdam airport…veel te duur met alles, met Dortmund, Keulen, en Dusseldorf op loopafstand van Venlo :)

Marcus..

• Gilbert

Marcel Schreef:

——————————————————-

> De link lijkt me niet helemaal juist, aangezien

> het naar een vage pagina gaat.

www.attic.com.ua

;-)

• Marcel

Bedankt voor de info.

Met de trein is inderdaad goedkoop, maar ben ik ook lang onderweg.

Ik ben dus benieuwd of iemand een goed adres weet voor een vlucht van Kiev naar Donetsk.

Laat me dan ook even weten hoe je het beste kunt boeken.

Ik kan helaas maar een paar dagen vrij krijgen op dit moment en wil dus zo snel mogelijk in Donetsk zijn.

Alvast bedankt!