Beste mensen,
Ik ben onlangs terug aangekomen in nederland. Na elf dagen voor mijn vriendin te zijn geweest in Vinnitsa, ben ik spijtig genoeg weer met mijn gezicht in de harde werkelijkheid gedrukt. Ik vertel mijn verhaal omdat ik radeloos ben wat te doen in deze situatie.
Mijn verhaal
Dit is mijn derde keer dat ik Oekraine heb bezocht voor haar. Na Augustus, November en nu in Januarie daar te zijn geweest voor een korte periode. Lijkt het nu stuk te lopen. Alles ging heel goed zelfs tot deze vakantie.. In mijn tijd dat ik in November in Oekraine was, hadden we uitvoerig besproken dat we beiden
graag zouden willen dat ze in Maart voor een korte periode naar Nederland zou komen. Dan kon ik immers mijn familie voorstellen aan haar en laten zien hoe
mijn manier van leven is in Nederland.
Ik had ook duidelijk aangegeven dat ik haar familie
wil ontmoeten omdat ik dat immers belangerijk vind.
Dat was volgens haar op dat moment geen probleem.
Ook meermaals aangegeven wat ervoor nodig is om
een aanvraag visum te kunnen doen bij de ambassade. Ook heb ik in de tussentijd meerdere keren aangegeven dat ik haar familie wil ontmoeten en zien hoe zij woont.
Dus ik alle documenten geregeld die zij nodig heeft
van mijn kant voor de aanvraag. En geregeld contact gehad over een afspraak maken met de ambassade voor interview en aanvraag. Ik wou graag erbij zijn immers. Plus dat ik dan met Orthodox kerstmis en oud nieuwjaar bij haar zou zijn om het te kunnen vieren.
Kortom alles leek voorspoedig te gaan.. Totdat ik op de tweede dag vragen ging stellen. Zij had immers aangegeven dat zij pas een afspraak met de ambassade wil maken als ik bij haar ben. Toen vertelde zij mij dat ze op een soort lijst staat omdat ze langer dan een jaar geleden zonder visum naar Polen is gereisd. En toen dus in een database is terechtgekomen voor mensen die voor een jaar niet naar een schengen land mogen reizen. Toen ik vroeg waarom zij het niet had gezegt, zij ze dat ze het vergeten was. Ofwel mijn vertrouwen in haar was deels geschaad.
Het volgende doet mij nog het meeste verdriet..
Na meerdere malen aangegeven te hebben dat ik haar familie wil ontmoeten en haar thuis wil zien. Komt zij telkens met excuses waarom het niet zou kunnen.
Haar moeder zou geen tijd hebben, zou zich niet lekker voelen, zou willen dat zij gelukkig is en dan wanneer zij het wilt aan haar voorsteld. Of dat haar woning een zooitje zou zijn.. En wanneer ik dan zeg dat dat geen antwoord op mijn vraag is.. ‘'waarom ik haar moeder niet kan ontmoeten en haar appartement niet kan zien, met het feit dat ik het ruim op tijd had aangegeven’'. Kan ze geen antwoord geven. Immers moet het niet uitmaken of je woning
niet opgeruimd is, als je van iemand houdt dan nodig je hem of haar gewoon uit. Ze heeft tijd genoeg gehad immers om het op te ruimen.
Waarom ik haar dochter wel kan ontmoeten en haar moeder en woning niet kan zien…?
En dan hadden we nog een discussie over wie wat gaat betalen met betrekking tot vliegtickets etc.
Daar kwamen we uiteindelijk overeen dat ik de eerste vliegticket van haar zou betalen en zij de tweede.
Zij begrijpt niet waarom ik niet alles of bijna alles voor haar betaal.. Wanneer ik het dan probeer uit te leggen
dat ik geen goed betaalde baan heb kijkt ze me met
onbegrip aan of alsof ik lieg tegen haar. Ik werk als tuincentrum medewerker, en dat verdient eenmaal niet heel goed. Ik moet ook rondkomen en alles betalen om bij haar te zijn en leuke dingen te kunnen doen. Ik kan het niet alleen bekostigen.. Al is het maar
een symbolische bedrag van haar kant. Want ik begrijp heel goed dat zij het niet breed heeft, en zeker omdat ze nog een dochter heeft die ze moet onderhouden.
Het moeilijke hieraan is dat ik geloof dat zij van mij houdt en zij laat dat ook op vele manieren blijken.
Alleen het praten over emoties is moeilijk voor haar, terwijl ik heel open en oprecht ben met haar. Ik kan namelijk aardig makkelijk praten over mijn gevoellens en over wat ik denk. We kunnen goed praten met elkaar, maar als het over gevoellens gaat wordt het moeilijk van haar kant. Verder hebben we doorgaans veel plezier met elkaar. En zijn we overtuigd dat we van elkaar houden. Alleen zij heeft mij veel pijn gedaan door al dit..
Ik zou heel graag reacties en advies van mensen willen krijgen die bekent zijn met de russische/oekrainse cultuur, denkwijze en of een relatie hebben met een Oekrainse dame.
WAT TE DOEN?
HELP!!
Mvg Arthur