Ticket naar Kiev voor de kerst of oud en nieuw

• jos

Hallo,

Bedankt voor alle reacties van medeleven. Haar moeder is nu begraven, maar Irina kan geen kant op omdat ze een gebroken heup heeft. Ik heb geen enkel vertrouwen in de medici aldaar. Het is zes weken geleden dat ze gevallen is, de dienstdoende arts heeft haar naar huis gestuurd met de mededeling om rust te houden. Vorige week is ze naar een andere arts geweest, die gaf haar te verstaan als zich niet liet opereren dat ze weleens invalide zou kunnen worden. Lekker geruststellend, ik zou haar het liefst naar Nederland laten komen om haar hier te laten behandelen. Heeft iemand daar ervaring mee en is dat wel mogelijk?

Ik heb ergens op deze site gelezen dat er ook een pendelbus van HBF Dortmund naar de luchthaven vertrekt. Weet iemand daar meer van?

Groet,

Jos

• Rina Siedsma

Hoi Jos,

Het valt niet mee om ziek te zijn in oekraine! Heeft jouw vriendin inkomsten?? Het is nl zo dat als je betaald betere zorg kunt krijgen…. het klinkt zuur maar zo werkt het wel. Wat je eventueel ook kunt proberen is contakt zoeken met het rode kruis. Of zij iets kunnen betekenen weet ik zo niet maar een vriendin van mij is een aantal jaren geleden wel geopereerd door een arts van het rode kruis. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, je kunt altijd informeren.

Van een pendelbus naar de luchthaven weet ik niets maar denk wel dat er een bus naar de luchthaven gaat, neem anders contact op met NS international.

groet, Rina

• Jos

Hallo Martin,

Bedankt voor je tips, het zal wel lukken om op de luchthaven te komen. Het is hier inmiddels flink gaan dooien en ik verwacht geen problemen maandag. Ik zie dat je nu in Kiev bent, ik zit nu met het derde deel van mijn reis Kiev-Simferopol/Sevastopol. Ik arriveer maandag avond laat in Kiev op Borispol, de zoon van mijn vriendin heeft een kennis in Kiev ,maar op dinsdag 29 december zijn er zoals het er nu uitziet geen tickets voor de trein naar de Krim. Om toch richting Krim te geraken vraag ik je of je alternatieven weet, behalve dure vliegtickets richting Simferopol. Ik heb gehoord dat er ook een bus vanuit Kiev richting Krim gaat. Heb je een leuke tijd in de Oekraine/

Met vriendelijke groet,

Jos

• marmer@snelnet.net

Hallo Jos,

Nee daar weet ik niet zo veel van.

ik heb het aan mijn vrouw gevraagd en die zegt dat er wel bussen gaan maar dat is een lange rit beter per trein of vliegtuig. het is gauw 800 km.

Dat er nu geen treintickets zijn komt omdat het vakantie is en dus iedereen naar familie gaat met de trein en die kopen de tickets al drie maanden van te voren.

Ja ik heb het wel naar mijn zin. Alleen het is nu nat buiten met vieze sneeuw wat langzaam aan verdwijnt. boven de nul graden dus net als in holland denk ik.

In ieder geval succes met de trip.

Groeten martin

• marmer@snelnet.net

Hallo Jos,

Ik heb het gevraagd aan mijn vrouw en die zegt dat het normaal beter is om met het vliegtuigof trein te gaan ipv de bus aangezien het een lange trip is ongeveer 800 km.

Alleen de treinkaartjes zijn meestal allemaal verkocht aangezien het de feestdagen zijn en iedereen naar de familie gaat en de kaartjes drie maanden van te voren heeft gekocht. maar er rijden wel bussen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb het wel naar mijn zin alleen het weer mocht wat minder grauw. Het regent licht en is boven de nul graden dus vies op straat de sneeuw verdwijnt langzaam.. dus neem goede schoenen mee.

Succes met de reis.

Mvg, Martin

• jos

Hoi Martin,

Dan wordt het oud en nieuw in Kiev, vrees ik. Of ik moet iemand omkopen tegen woekerprijzen. Er gaan genoeg treinen die kant op, maar drie maanden geleden had ik geen idee wat me allemaal te wachten stond. Dit was niet gepland, ik was al blij dat ik een betaalbare ticket naar Kiev kon bemachtigen. Het is hier ook vies momenteel, maar ik las wel dat het gaat vriezen in Kiev.

Goed uiteinde,

Jos