Hallo Jos, gecondoleerd met jullie verlies.
.
ik weet niet of je al informatie had gekregen maar bij deze.
Het is vanuit dortmund HbF makkelijk om op het vliegveld te komen. Er rijdt een eurostar trein naar Soest(duitsland) en de 5e stop is Holzwickede. je betaald 4,50 in de automaat in de trein sneltoets holzwickede.Je kan ook met papiergeld betalen. Als je daar bent is er een bushalte en daar stopt een pendelbus om de 20 minuten die direct naar het vliegveld rijdt(6 km) kost 1,50.
Ook vanuit duisburg rijden er treinen naar Dortmund(normaal 40 minuten ongeveer stoptrein)
Ik ben afgelopen maandag met de trein erheen gegaan ongeacht het slechte weer en negatief advies maar toch aangekomen op dortmund met verschillende treinen vanuit Haarlem.(1.1/2 vertraging) Ik had een Ticket voor de Internationale trein .
Het is nu aan het dooien in Kiev dus ik ga ervan uit dat dat in nederland en duitsland ook zo is dus alles zal dan wel goed gaan. neem wel je tijd ervoor.
Denk erom handbagage is 1 stuk maximaal en wordt gewogen tegenwoordig. Ik heb de problemen gezien toen mensen het vliegtuig in wilden met meer ze worden niet toegelaten tenzij het ruimbagage wordt en kost extra natuurlijk.
een goede reis en sterkte, Martin