Beste allemaal,
De crisis is een persoonlijk drama voor veel mensen. Er is werkelijk geen geld genoeg om behoorlijk te eten. De prijzen zijn ten opzichte van een jaar geleden verdrievoudigd.Dit geldt zeker voor de geïmporteerde produkten en geen prijscompensatie in de salarissen. Produkten uit het buitenland zijn even duur of zelfs duurder dan in Nederland. Er is dus niet alleen in Afrika of andere 3e wereldlanden armoede en honger!! Veel dichter bij huis, in ons eigen Europa ook!!! Een voorbeeld: mijn schoonouders (dikke 70tigers) moeten met deze prijzen van ong. 70 euro(UHA 800) per maand rondkomen.Mijn dochter is door de crisis werkloos geworden en krijgt geen uitkering, omdat haar werkgever haar nooit officieel als werknemer heeft gemeld (belastingvoordeel voor hem), haar man is een beginnend arts in een polikliniek en hij verdient UHA870=75 euro) nee niet per uur, niet per week, maar per maand!!! Als ik beide gezinnen niet een beetje zou sponsoren zouden beide gezinnen echt honger hebben!! Dit is maar een klein voorbeeld, maar zo zijn er uiteraard vele, vele mensen!! Hoe dit gaat aflopen, ik zou het echt niet weten.
Fred