Schokkende video over vervuiling Oekraine.

• Mark

Oost-Oekraine is 1 van de meest vervuilde gebieden ter wereld!

O.a. 15x zoveel looddeeltjes in de lucht als normaal, de Dnepr waar bijna geen vis meer zwemt, enz.

http://www.telegraaf.nl/video/buitenland/article5456503.ece

In het westen zal de situatie wel minder erg zijn, maar het lijkt me duidelijk dat je niet naar Oekraine moet gaan voor schone lucht.

Toch triest wat het communisme allemaal heeft veroorzaakt.

• Slawa

Ik twijfel me dat de journalist van Telegraaf is ooit in de radioactieve Tsjernobylse gebieden geweest. Prypjat bevind zich 600 km ver van de regio waar deze beelden waren opgenomen en een boord met kernsymbool is een fake. Oost-Oekraïne is inderdaad een vervuilde industriegebied maar Franse atol Mururoa is meer radioactief en vervuild toch niemand zegt dat Frankrijk geen schone lucht heeft. De afstand tussen Dniprodzerdzhynsk en Lviv is ca. 1 000 km (van Lviv tot de Nederlandse grens ca. 1 500 km).

Oekraïne is vol van schone natuurlijke gebieden waar mensen op vakantie kommen. In de Oekraïne zijn honderden sanatoriums waar de patiënten kunnen van schone natuur genieten.

Centraal Oekraine

Uman'

West-Oekraïne

Mukachevo

Bukovel

Dragobrat

Borovets

Krim

Zwaluwnest

Chatyrdag

De bergen

Yalta

Yevpatoria

Kiev

Oost-Oekraïne is ook heel erg mooi als het niet over de fabrieken gaat.

Sanatorium “Zoute Symfonie” in Soledar, regio Donetsk,Oost-Oekraïne bevindt zich boven de zoutmijnen die in totaal tot 200 km lang en met grotten tot 30 m hoog.

De ondergrondse deel van sanatorium ligt 288 m onder grond in diepe grotten waar met de grote concentratie van zout in de lucht en ionisatie van de zuurstof de Oost-Oekraïners voor v.a. 13 euro/dag cureren astma, gewone en “rook”- bronchitis, chronische pneumonie en etc.

• kees

Zo is het Slawa, de karpaten is ook heel mooi en de krim heb ik al 7 jaar terug gelopen, dit jaar weer een keer. Onzin om te zeggen dat heel Oekieland is vervuild. Ik denk dat nederland veel erger vervuild is. gr. kees.