Gaan of thuis blijven ??

• Peter

Beste allen,

Heb voor volgende week vrijdag een ticket met wizzair na Lviv.

Wat is jullie advies van de kenner, gaan of toch thuis blijven, nu daar de swine flu goed is los gebarsten…en ook schijnbaar nog een grote longontsteking epedimie daar is !!

Peter

• kees m

Hallo,

Onze zoon woont met vrouw en kind in Sumy.

Heeft ook mexicaanse griep en ook longontsteking.

Gaat gelukkig wat beter.Scholen zijn tot 22 nov gesloten.Apotheken bijna leeg

ivm anti griep pillen enz.Zojuist nog contact gehad.

Raad niet aan te gaan.Veel wegen zijn afgesloten ivm griep

kees m

• Rina

Hoi Peter,

heb net contakt met mijn vriendin in lviv gehad en mensen zitten allaal thuis, vele winkels zijn gesloten, zo ook de restaurants en clubs.

groet,rina

• apotheker

zelfde maatregelen zouden ook in NL genomen kunnen worden. Het risico om besmet te raken is in OEKRAIE momenteel niet groter dan in welk ander land dan ook. De maatregelen zijn vooral een POLITIEKE beslissing !! Julia Timosjenko wil INDRUK maken met het oog op de a.s. verkiezingen. Ze wil uiteraard geen verwijt krijgen dat ze te weinig heeft gedaan om verdere uitbraak te voorkomen !!

Dus mijn advies is: gewoon gaan, maar vermijd reizen per marschutka !!!

• Peter

Ja, nu ik dit zo hier lees, denk ik toch maar thuis te blijven….zou WIZZAIR wel vliegen nu daarheen ??….geld ben je natuurlijk kwijt als je niet gaat….maar gelukkig had ik 2 maanden terug geboekt voor 45 euro all-inn retout…daar kom ik ook wel weer overheen :)

Jammer voor al die mensen daar in Lvov….je hebt er ook niks aan om nu te gaan als alles dicht is, blijf ik liever thuis.

Peter

• Rina

Er zijn toch echt wel veel mensen ziek op dit moment. Denk dat het een verstandige beslissing is om niet te gaan, daarbij is er inderdaad niet heel veel aan als alles dicht is. Mocht je wel gaan neem dan medicatie mee vanuit nederland als dat mogelijk is want de apotheken zijn helemaal leeg in lviv.

Rina

• Arthur

Beste Rina en anderen,

Ik heb mijn reis gepland naar Oekraine op 18 tm 24 november. Ik zou dan naar mijn vriendin in Vinnitsa gaan.. Is het mogelijk qk verstandig om dan naar Oekraine te gaan? Ik wil haar heel graag weer zien na een lange periode.

Met vriendelijke groet,

Arthur

• Rina

Hoi Arthur,

Geen idee of het dan verstandig is. Ik heb dagelijks contakt met een vriendin die in lviv woont en zal proberen jullie op de hoogte te houden hoe het daar is. Heb je trouwens geen telefonisch contakt met haar misschien dat ze zelf kan inschatten of het kan of niet. Je zou natuurlijk kunnen vragen aan je huisarts of je niet ingeent kan worden, snap dat je graag naar haar toe wil.

groet,Rina

• Beja

Vinietsa is ook een van de oblasten die in Quarantaine zijn, dit staat trouwens ook op de site van de UA ambassade te Den Haag….

ik zelf wil hetweeknd met een invalide bus naar UA.

Alleen de clowns die vvorstellingen in te huizenn zouden gaan geven kunnen dit niet doen, daar alles gesloten is en alle concerten en bijeenkomsten afgezegd zijn…

heb zelf een ticket al voor vrijdag de13de….

mvg Beja

www.spoetnik.nl

• odie

al 96 mensen overleden en duizenden in overvolle ziekenhuizen.

ik weet het niet of het propaganda is maar het is op dit moment

wel een zooitje in flukraine .