Hallo,
Ik wil graag boeken bij Wizzair maar kom er niet echt uit hoe het nou zit met de bagage!! Hoeveel mag je gratis meenemen, is dat de 10 kg handbagage?? Wie kan mij daar antwoord op geven??
mvg Rina Siedsma
Hallo Rina,
U moet niet vergeten dat het over 10 kilo van handbagage gaat. Dus U mag geen scherpe voorwerpen, de vloeistoffen groter dan 100 ml per fles en max 1 liter totaal naar binnen meenemen. Dus geen grote bussen van spray, geen frisdranken, geen scheerschuim, manicure schaar, speelgoederen in het vorm van wapen, pakjes boter/smeerkaas en lange paraplu's.
U mag wel de broodjes meenemen en in duty free wat drinken te kopen. In de vliegtuig krijgt U een gratis frisdrank en een gratis warm drank.
De gewichtscontrole is niet hard. De Duitsers zullen U vragen om Uw handbagage op de weegschaal te plaatsen en daarna U gaat via de algemene hal naar de douanes. Dus u kunt altijd iets extra in de tussentijd in Uw tas doen en meer kilo's naar cabine meenemen De Oekraïners controleren overgewicht niet.
Jos,
Dat ligt eraan waar je woont. Ik zelf woon inhet zuiden en heb maar 35-40 minuten nodig tot aan het vliegveld in Keulen. Naar Dortmund moet ik één uur en 20 minuten rijden. Vanuit Venlo ben je zo in Dortmund.
By the way: Als je nog dit jaar naar Kiev moet/wilt kun je beter met German Wings vliegen. Die zijn nu goedkoper. Echter ik verwacht vanaf maandag weer een kerstactie van Wizz-air. Even afwachten dus.
gegroet.
Keulen-Kiev met German Wings 22.12.09 - 02.01.10 kost 198 euro.
Keulen-Kiev met WizzAir 23.12.09 - 04.01.10 kost 185 euro.
De hele november een retourticket naar Kiev kostte ca. 40 euro en na de feestdagen de prijs gaat alweer dalen. Bij German Wings niet en ze vliegen niet vanuit Dortmund.
Slechte nieuws over WizzAir: ze hebben geen gratis dranken meer.
Slawa,
Dat ligt helemaal eraan welke dagen je boek en hoeveel speelruimte jezelf hebt. Over het algemeen is Wizzair goedkoper. Echter stijgt bij Wizzair de prijs sterker dan bij German Wings naarmate de dag van vertrek nadert.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat bij germanwings een ticket vanuit Kiev naar Keulen veel goedkoper is dan een ticket Keulen-Kiev. Single tickets boeken loont dus ook nog eens bij german Wings.
Gewoon beide websites in de gaten houden :-)
Hoi,
Ben net terug uit Gdansk, nieuwe bestemming,15 euro retour, inclusief credit krt. kosten.van uit vliegveld naar de stad,treistation, lijn 210, kosten Pln 4. Duur 30 min.Ben alleen met handbagage gevlogen. Geen gewichtcontrole. Vanuit Gdansk kun je al per internet inchecken, Eindhoven nog niet.
Schitterende stad.
Groeten Toussaint.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?