relatie

• Michel

Beste allemaal , Ik heb sinds een jaartje een relatie met een vrouw uit Ukraine (regio Donetsk). We hadden al enkele ontmoetingen ginder en laatst was zij ook hier. Maar het is iedere keer zo'n gedoe met die visum . Zij moet daarvoor naar Kiev (800km trein) voor de aanvraag en weken later voor het ding op te halen.

Is er geen andere manier ( niet veel denk ik ) om een en ander vlotter te laten lopen bv. stel dat we trouwen . Maar wat dan , kan dat ginder ? moet het hier (Bel) ? Kan ze vlotter reizen ? Ze wil wel met me mee naar Belgie op voorwaarde dat ze regelmatig terug kan . Kortom een boel vraagtekens .

Heeft iemand ervaring hiermee !??

Bedankt alvast !

• Rina Siedsma

Hoi Michel,

ik weet natuurlijk niet hoe het met de wetgeving in Belgie zit, want daar woon je volgens mij, hier in nederland is het zo dat trouwen niet zoveel zin heeft, Ik denk dat je er goed aan doet om informatie in te winnen bij jullie eigen overheid en dan eventueel een verblijfsvegunning voor haar aan te vragen. In Nederland moet je dan aan allerlei eisen voldoen.

mvg Rina Siedsma

• devolder roland

geachte.

zie www.diplomatie.be/kievnl

diensten

diensten algemeen

burgelijke stand.

• devolder roland

www.diplomatie.be

www.diplomatie.be/kiev

www.belgiumvac-ua.com

een vriend van mij is gehuwd met een vrouw uit donetks oekraine, en woont al enkele jaren in belgie.

u kan mij contacteren op roland.devolder@pandora.be

• michiel54

Van harte bedankt voor de tips !!;)