Wizz Air keulen

• marmer@snelnet.net

Hallo,

Weet iemand nadat je bent geland op Keulen met WizzAir ,hoelang het duurt eer je buiten staat.

Ik ben misschien van plan om voor een kort bezoek naar Kiev te gaan van 02 nov. tot 04 nov. aangezien ik alleen maandag en dinsdag vrij ben en woensdagmiddag normaal om 2 uur begin te werken.

Via Dortmund heb ik al gevlogen en dat was ongeveer 5 minuten zeer snel.

Keulen zou ik dan om 07.45 aankomen(volgens plan) en zou ik een uur hebben om de intercity te halen van 8.45, eventueel die van 10.45 naar Amsterdam maar liever niet.

Is dat haalbaar of te krap. iemand ervaring daarmee?

En weet iemand de vertrektijden van de metro van het vliegveld naar Keulen hbf.

Alvast bedankt voor jullie informatie.

• marcus

Die van 8.45 kun je vergeten, 10.45 gaat wel.

Keulen is een grote luchthaven….momenteel een van de grotere in Duitsland.

Je kunt deze luchthaven niet vergelijken dan die mini luchthaven in Dortmund.

Vergelijk het met Schiphol…hier sta je ook lang te wachten :)

Marcus..

• Gilbert

Hoi,

Na de landing moet je nog even een paar minuten de bus in om naar de terminal te geraken. Daarna sta je binnen 4 - 5 minuten op straat, mits je alleen handbagage bij je hebt.

Intercity is dus makelijk te halen.

Voor vertrektijden:

http://www.airport-cgn.de/index.php

linksonder vind je een doorverwijzing naar Bus and Rail services.

• Gilbert

@Marcus

Waar sta je dan lang te wachten in Keulen??????? Ruim 40 vluchten met Wizzair vanuit en naar Keulen gehad. Slechts éénmaal vertraging.

Ben je in de war met Düsseldorf?

• marcus

Ik had vroeger eens een vlucht na Riga met Air Baltic vanuit Keulen.

Eerst moest ik best ver lopen, en daarna lang wachten bij de paspoort controle.

Ook zit UA niet in de EU dus kan voorkomen dat ze goed controleren bij de paspoort controle.

Maar misschien is het ook allemaal zo erg niet meer ;)…is immers alweer een tijdje terug ;).

1 uurtje speling is natuurlijk niet veel…in Dortmund kwam ik wel eens aan om 7.30 uur s'morgens vanuit Kiev.

Zat pas om 9.00 uur in mijn auto na Venlo toe……ja controle van paspoort….en dat duur wel even met 180 personen voor je :)

Pfffff. 40 vluchten…..zit jij dan onderhand ieder week in dat toestel?…..de stewardessen zullen je wel kennen he Gilbert ;)))

Marcus..

• Gilbert

De stewardessen wisselen nogal vaak. Het Douanepersoneel in Kiev groet wel al een aantal jaartjes :-)

• Gilbert

Vorig jaar waren de vluchten trouwens niet met Wizzair, maar met KLM/Ukraine Int.

Eerst met de cityhopper vanuit Keulen naar Amsterdam en dan met Ukraine International naar Kiev. Tarief was destijds veel gunstiger dan de direkte vlucht Amsterdam-Kiev. :-)

• marmer@snelnet.net

Ok dank jullie wel.

Ik dacht wel dat dat krap zou zijn maar een uurtje te laat op mijn werk zou moeten kunnen met overleg.

dus dan die van 10.45 maar voor de zekerheid.

Trein naar bloemendaal of haarlem en dan aan het werk.

maarja, het scheelt een hoop geld met schiphol ook al ligt dat dicht bij ;)

mvg, Martin