Goedkoop reizen naar Vinnitsa en verblijven..

• Slawa

De treinen naar Vinnitsa vertrekken om:

6.40

9.36

11.10

11.10

11.10

13.22

15.40

15.54

16.39

16.45

17.14

18.21

18.27

18.27

18.46

18.52

20.04

20.42

20.42

21.54

22.00

22.00

22.22

22.59

23.52

23.58

23.58

Nu is de euro 12 grivni dus het zal nog wel goedkoper zijn.

Ik zie geen verband.

• kees

Het verkeer is de laatste paar jaar veel drukker geworden in Kiev daarom is het krap om de trein van 15.40 te halen. Maar zoals Slawa aangeeft rijden er veel treinen naar Vinnitsa. Slawa: het verband is dat de benzine nu goedkoper is, ik geloof iets van 60 eurocent. 6 weken terug betaalde ik voor de diesel iets van 45 cent. Als je van plan bent om meer in Ukrain te komen kun je beter russisch gaan leren, al is het maar de basis. gr. kees.

• Arthur

Beste mensen,

Dus het wordt krap aan wil ik de trein van 15:40 uur halen? Wil liefs natuurlijk rond 7 uur savonds aankomen in Vinnitsa. Maar gaat het snel een ticket kopen daar als ik eenmaal op het station sta?

Ik ben overigens begonnen met prive les Russisch. Ik hoop dat ik in November mij daar een beetje mee kan redden.

Met vriendelijke groeten, Arthur

• Slawa

Beste Arthur,

dat lijkt me handig als Uw vriendin komt gewoon in Boryspol om U te halen :)

• kees

Zoals Slawa al zegt: het is beter als je vriendin naar het vliegveld komt, deed de mijne ook altijd, en nu nog weleens. Ik koop het treinticket op het vliegveld, je komt door de deur van de aankomsthal en meteen rechts is een soort kiosk waar treinkaartjes worden verkocht. Als ik om 13.30 aankom op borispol ben ik meestal om half 10 s'avonds in Vinnitsa. De afstanden in Oekraine zijn veel groter als hier, het is daar rijden, rijden, rijden, urenlang.

• Arthur

Beste Kees,

Als ik 13.30 uur aankom op het vliegveld Borispol. En dan een uur erbij om door de duane heen te komen is het 14.30 uur.

Ik mag aannemen dat het kopen van een treinticket bij de kiosk op het vliegveld niet langer gaat duren als een 30 min.

Dan is het 15.00 uur en neem ik een taxi naar het treinstation wat ik verwacht dat het een 45 min. gaat duren. Max een uur lijkt me. Dan is het ongeveer 16.00 uur dat ik op het treinstation aankom. Dan neem ik de trein van 16.39 uur naar Vinnica. Ik kom dan 19.12 uur aan in Vinnica.

Zou dit haalbaar zijn? Daargelaten dat er een kans is dat ik in de file terechtkom op de weg naar het treinstation.

Overigens ga ik het zeker vragen of zij mij wilt afhalen op het vliegveld danwel treinstation.

Met vriedelijke groeten, Arthur

• Slawa

En dan een uur erbij om door de duane heen te komen

Afgelopen maandagavond ik stonde tweede in de rij. Om 21:50 kwam ik in het luchthavengebouw en was nog geen 22:00 toen ik naar buiten kwam. Natuurlijk, 's middags iets meer druk is maar komkommertijd is al voorbij en het duurt niet zo lang als in de zomer.

bij de kiosk op het vliegveld niet langer gaat duren als een 30 min.

Ik heb nooit treintickets in Boryspol gekocht maar in de kassa's van Kiev CS dat gaat een beetje sneller.

• kees

Beste Slawa, Arthur, Ik koop altijd een treinkaartje op Borispol, er staat daar nooit een rij. Voor de douane heb ik weleens meer als een uur staan te wachten. In het station sta je zo een uur in de rij want dat gaat niet zo snel. Als we met z'n twee-en zijn gaan we meestal in 2 rijen staan. Wat betreft in wachtrijen staan kunnen wij nog wel iets leren van oekrainers. De treinen in Ukraina zijn goed en heel goedkoop, ik ga altijd graag met de trein, je hebt er geen gajes zoals hier, de provodnik houd alles goed in de gaten. gr. kees.

• Arthur

Beste mensen,

Ik wordt opgehaald door mijn Oekrainse vriendin van het vliegveld, en zij helpt mij aan een goede appartement in Vinnica!

Beter kan niet.. Tijd voor een feestje! :)-D

Met vriendelijke groeten, Arthur

• L

Viespeuken, jullie zijn vast oerlelijk