Goedkoop reizen naar Vinnitsa en verblijven..

• Arthur

Beste allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot het goedkoop reizen naar Vinnitsa.

Wanneer ik op het vliegveld Borispol aankom.. Wat is dan een goedkoop en veillige vervoersmiddel naar Vinnitsa?

Dit zou overigens mijn tweede keer zijn dat ik Oekraine bezoek. Vorige keer werd ik opgewacht door iemand van het buro waar ik mee contact onderhield. Alleen dit vind ik een beetje duur om telkens 150 euro, totaal 300 euro voor heen en terug te betalen.

En betreft goedkoop en of betaalbaar verblijven in Vinnitsa..

Wie kan mij helpen??

Met vriendelijke groeten, Arthur

• Marcus

Inderdaad veel te duur….van Borispol pak je de taxi voor ongeveer 15 / 20 euro na het treinstation van Kiev, van daaruit na Vinnitsa kost je hooguit 8 of 10 euro (enkeltje met de trein) zal rond de 100 grivna zijn.

Kunt ook op Lviv vliegen, qua afstand maakt het niks uit na Vinnitsa (omdat het in het midden ligt tussen Kiev en Lviv).

Vliegtickets na Lviv zijn zeer goedkoop (meestal tussen de 50 en 80 euro retour all-inn).

Van Luchthaven Lviv tot treinstation Lviv kost 5 euro maximaal per taxi. (60 grivna).

Vertrek wel uit Dortmund (D).

Agency dames zou ik niet voor gaan, het buro onderhandeld met hun, meestal ben je veel geld kwijt….terwijl je daar ter plaatse zo een vrouw aan de haak hebt….of regel wat via GRATIS datigsite's zoals BADOO.

Ik kwam laatst in Odessa een Noor tegen…..zeer veel betaald aan die buro's…maar de dames hebben meer afspraakjes dan alleen jou…en ieders keer zo'n vertaler erbij….nee dank je de koekoek…ik doe het zelf wel….en veel leuker als dat alles voor gekouwd is ;)

300 euro betaald voor in Vinnitsa te komen ???????? vanuit Kiev…veel te duur dus !!!!!!

Marcus..

• Marcus

Luister….hotels vind je gewoon door te GOOGELEN :)

Vul plaats in, en zoek op “Low Budget Hotels/appartments”

Zo had ik in Lviv een prima 3 sterren hotel, pas 3 maanden geopend…midden in het centrum (recht achter de Opera) voor 120 grivna p.nacht (2 persoonsbed voor alleengebruik….nou ja ;)

In Odessa betaalde ik 220 grivna voor hoten, maar daar zat wel ontbijt bij.

Goedkoopste appartementen in Vinnitsa bedragen ongeveer 40 USD per nacht.

Goedkoopste Hotels ongeveer 25 USD.

Een TIP !!!

Je kunt ook een locale dame je hotel laten vastleggen….dit zijn vaak hotels die niet op internet staan.

Maar wel goed en goedkoop ;)

Ik was 10 dagen in Oekraine (Odessa + Lviv), de hele vakantie heeft me 425 euro gekost, incl. vliegtickets, hotels, treintickets, persoonlijke uitgaven, en iedere dag eten en drinken…en vaak voor 2 betaald :)

Doe alles zelf scheeld je klouwen met geld..

Marcus..

• kees

Hallo mannen, ik ga ook nogal eens naar Vinnitsa, ongeveer 6 maal per jaar. Op het vliegveld Borispol staan bussen van Attac, dat kost 20 grivni om op het station (vagzal) van Kiev te komen. Van daar ga je met de trein (pojezd) rechtstreeks naar Vinnitsa, verder met de marschrutka, naar je kwaritera, totaal kost dat ongeveer 10 euro. Oefen wat russisch lezen en je hebt de agency (exclusiv?) hiervoor niet nodig. gr. kees.

• Arthur

Beste Kees en Marcus,

Beide bedankt voor de goede raad! Ik denk dat ik me zelf kan redden nu. :)

Mocht iemand nog verder tips of goede raad willen geven is het uiteraard welkom.

• Slawa

vagzal

wakzal (rus), wokzal (oekr)

kwaritera

kwartiera (rus), kwartira (oekr)

Treindienstregeling vanuit Kiew-Passazjirskij (Kiev CS). Coupe-treinticket (een aparte 4-personen coupe met ligbed, deur en slot) voor 1 per. - ca. € 6, plaatskaart (ligbed zonder deur) - ca. € 3,5-4 per persoon.

U kunt ook van luchthaven Boryspil met marsjroetka tot metrostation “Boryspil's'ka” komen en tot metrostation “Wokzal'na” met metro te rijzen. Daarna ong. 150 m tot treinstation te lopen. In metro kunt U onbeperkt op alle lijnen voor 1,70 hrivnja (€ 0,15) rijzen. Overstappen naar andere metrolijnen is gratis.

Een taxi van Boryspol naar Vinnitsa kost inderdaad ca. € 300 (Omdat de chauffeur moet nog terug van Vinnitsa naar Kiev en tussen Kiev en Boryspil is ook ong. 1 uur te rijden, de totale rit wordt ong. 600 km en 8-9 uur tijd) . Ik kan U niet beloven maar als U met mij contact neemt dan kan ik misschien het voor U voor € 250 regelen.

• kees

Als ik laat was of ik moest alleen vanaf Kiev naar vinnitsa heb ik de afgelopen 5 jaar 2 maal een taxi genomen. De laatste keer is nu ongeveer 1 jaar geleden. Chauffeurs vroegen 200 dollar en ook wel 300 dollar, maar ik had er een die het voor 100 euro deed en zo waren er wel meer. Nu is de euro 12 grivni dus het zal nog wel goedkoper zijn. Over 4 weken ga ik weer, zal ik weleens proberen en daarna vertel ik het jullie wel. gr. kees.

• Marcus

Moet kunnen…;)

Ik zag dat benzine daar ook goedkoop is, kan het kloppen 6 grivna per liter euro95 ?

Marcus.

• Arthur

Beste mensen,

Ik denk dat ik met de trein ga naar Vinnitsa. Ik kom 13:20 uur aan op vliegveld Borispol en wil dan met de taxi naar het treinstation. Ik zag op het net dat de eerstvolgende trein om 13:55 uur gaat en daarna pas weer om 17:40 uur weer een. De eerste denk ik niet te kunnen redden, omdat ik eerst nog door de duane heen moet en een taxi moet nemen om op het treinstation van Kiev te komen. En natuurlijk ook nog een ticket moet kopen daar aan de balie. Niet te vergeten dat dit voor mij ook de eerste keer zal zijn dat ik met de trein ga reizen en dat ik eigenlijk geen Russisch spreek.

Heb ik genoeg tijd als ik met de trein van (Kiev Pass) 17:40 uur wil reizen als ik 13:20 uur landt met de vliegtuig?

En klopt het dat er een apparte balie is voor buitenlanders wanneer ik een treinticket wil kopen?

Is het personeel op het treinstation hulpvaardig als ik met een vraag zit?

Alvast bedankt voor alle reacties en goede raad.

• Arthur

Beste mensen,

Het moest 15:40 uur zijn dat de trein vertrekt naar Vinnica. ;)