Luchthaven Kiev

• Jurryt

Heb volgende week een vlucht Riga-Odessa via Kiev. Helaas zit er een uur of 6 tussen de vluchten die ik aldus maar op de luchthaven in Kiev denk door te brengen, daar een ritje naar de stad ook niet echt opschiet. Gezien mijn vorige ervaring met luchthaven in Odessa, lijkt me dit geen pretje. Iemand ervaring met die luchthaven in Kiev? Zijn er wat gezellige barretjes? Wifi toegang?

• Gilbert

Op de luchthaven zijn geen “gezellige” barretjes. In de aankomsthal is een “open lunchroom” waar je een broodje en wat te drinken kunt kopen. In de vertrekhal is een klein cafeetje waar je ook bedraad en tegen betaling kunt internetten.

Na pascontrole is er een “Irish pub” waar je een pintje kunt nuttigen en verder achterdoor nog een koffiebar. Verder is er Wifi tegen betaling, tenzij je een Panorama Premium Membership hebt, dan is het gratis en kun je ook in de Business Lounge gratis internetten en eten/drinken.

Nagelang met welke maatschappij je vanuit Kiev naar Odessa vliegt, moet je van terminal wisselen. Na de pascontrole en het halen van je koffer moet je dus naar buiten lopen en rechts aanhouden naar de terminal voor binnenlandse vluchten. Indien dit voor jouw het geval is, en je dus 5 á 6 uur de tijd hebt, kan ik je aanraden om je koffer tijdelijk te stallen en naar Borispol of toch naar Kiev te gaan. Als je de aankomsthal verlaat en je houd rechts aan, kun je na ongeveer 50 meter een klein kantoortje binnenwandelen waar je tegen een kleine vergoeding je koffer kunt stallen.

In het stadje Borispol zijn genoeg cafeetjes of restaurants waar je wat kunt eten. Mocht je echt 5 uur de tijd hebben, zou ik toch even naar het centrum van kiev rijden. Reistijd ongeveer 40 minuten met een taxi. Je hebt daar dan 2 uur en kunt vervolgens mooi op tijd weer aan het vliegveld zijn. Voor een binnenlandse vlucht is 45 minuten van te voren inchecken voldoende. Kan zelfs veel krapper ;- )))

Succes

• Jurryt

Bedankt voor je goede tips! Ik begrijp uit jouw verhaal ook dat de internationale terminal in ieder geval beter is dan de binnenlandse, Dus bij aankomst op het vliegveld, kan ik beter in de internationale terminal verblijven/werken (via WiFi) dan rondhangen in de binnenlandse terminal voor een paar uur. Maar sowieso denk ik dat ik wel even naar Borispol ga, of wellicht zelfs naar Kiev hoewel ik daar nog nooit geweest ben. Ik vermoed dat bij het inchecken in Riga mijn koffer direct door naar Odessa gaat, dus ophalen van koffer lijkt me zelf niet eens nodig, alleen wisselen van terminal. Nogmaals erg bedankt, Je beschrijving heb ik uitgeprint en neem ik mee:)

• Wilko

Het vliegveld van Kiev loopt nog zo'n 30 jaar achter.

Over circa 3 jaar is het nieuwe klaar. Het beste is

hier om niet op zaterdag en zondag te reizen,

omdat het dan heel erg druk is.

Groeten, Wilko

• Frank

Hoi Gilbert (en de rest natuurlijk ook ;) )

er is net voor de incheck area een trap naar boven (als je er geweest ben weet je welke ruimte ik bedoel)

loop de trap op volg de gang (met wat bochten en andere opstakels)

en je komt in een rustig leuk wifi hebbend restaurant terecht. goed eten en erg rustig.

niet verder vertellen aan andere forum leden voor jet het weet zit het vol met schrewende Nederlanders ;)

groeten

Frank