Oekraiense Valuta..

• Marcus

Net nog even de slotstanden doorgenomen, en de Grivna staat weer eens op een dieptepunt.

Kreeg ik in mei nog 10 grivna per euro, nu bijna 13, waar moet dat heen ??, en gaat hij nog verder zakken ??

Natuurlijk voor ons wel mooi, maar voor de localen wordt het wel onbetaalbaar zo !!

Waar ligt dat aan dat hij nu ineens zoveel in waarde is gedaald ??

Marcus..

• Slawa

Wie heeft U gezegd dat 1 euro is 13 hrivna's waard? 11,3-11,7 maximaal. http://finance.ua

• Marcus

www.wisselkoersen.nl

Maar mischien klopt het wel niet, of kijk ik verkeerd :)

• roel

Ik ben gisteren teruggekomen uit Oekraine. Op dit moment krijg je 12.1 hrn voor je Euro.

Overigens klopt het niet helemaal dat de lokale bevolking het hierdoor slechter krijgt. Veel mensen krijgen hun alsin Euro/Dollars uitbetaald. Voor deze mensen wordt het dus goedkoper. Maar voor vele anderen (leraren, ambtenaren, gepensioneerden etc.) wordt het wel duurder. Ook de prijzen voor levensmiddelen gaan dan automatisch weer mee omhoog. De tweedeling in de maatschappij wordt dus weer een stukje groter.

• Slawa

Ik kwam vandaag uit Kiev. Eergisteren heb ik in de bank een groot som euro's voor 11,80 per euro gekocht. Als wilt U Uw euro's verkopen dan krijgt U 11,40 maximaal. Dat gebuurt vaak voor de verkiezingen. Daarna euro en $ gaan dalen.

• Marcus

Klopt, ik heb een koers afgelopen maandag in Lviv van 11,70 gekregen per euro, voor 600 euro gewisseld dus dik 7000 grivna in de knip, vandaag keek eens nog eens goed, en tot mijn verbijstering heb ik nog 4000 grivna over, echt momenteel is UA spot goedkoop even een voorbeeldje…prima 3 sterren hotel in hartje Lviv (pas 3 maanden oud 120 grivna) dus 10 euro.

Eten en drinken met 2 personen in Lviv ben je duur uit als je 200 grivna betaald totaal.

Pot bier 0,5 liter tussen de 5 en 10 grivna.

Ben nu in Odessa….ietsje duurder maar niet veel.

Hotel in het centrum op Probeskaya street of zoiets, incl, lekker ontbijt voor 220 grinvna p. nacht (dus 18,50 euro).

Ze maken mij zelfs s'morgens een lekkere ommelet met champignons en kaas helemaal GRATIS (zit bij ontbijt inbegrepen).

Trein van Lviv na Odessa is prima….lekker slapen en voor 14 euro een enkeltje.

Nee, totaal alles goed te doen hier, geef zelfs veel tips (voor UA begrippen), maar kom niet door mijn geld heen ;-)))

Odessa is mooi, alleen een beetje teveel toeristen ;-)))

Marcus..

• Jan

Hola Marcus,

Ik maakt me ongerust, gelukkig lees ik je avonturen op het prikbord!!

Gr Janneman