Pinnen in de Oekraine..

• Arthur

Hallo allemaal,

Ik heb ‘'dringend advies’' nodig met betrekking tot het pinnen in de Oekraine. Ik ga begin volgende week met de vliegtuig voor het eerst naar de Oekraine voor vakantie. Ik moet een behoorlijk bedrag (rond de 800 euro) in de Oekraine betalen. Nou kan ik het contant meenemen langs de duane. Maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om met zo'n groot bedrag te reizen. Je weet tenslotte niet wat er gebeurt.

Dus vandaar mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ‘'maximum kan pinnen met een ing wereldpas of abn-amro wereldpas per dag’'?

Ik verblijf in Vinnitsa voor de duidelijkheid.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten, Arthur

• Rina Siedsma

Hoi Arthur,

als het goed is kun je met je wereldpas van abn-amro maximaal 1000 euro pinnen per dag. Je krijgt het natuurlijk wel in grivna's of dollars afhankelijk bij welke bank je gaat pinnen.

gr. Rina

• marcus

Ga je dan een Agency Buro sponsoren :), in Vinnitsa stikt het er namelijk van wat ik gelezen heb.

Marcus

• Arthur

Hallo Rina,

Bedankt voor het snelle advies. :)

groetjes arthur

• Slawa

U mag alle bankpassen met logo “Maestro” in Oekraïne gebruiken maar voor contant opnemen U moet wel een commissie betalen (ca. 1%). U mag t/m 10 000 euro contant langs de douane meenemen zonder te declareren en dan hoeft U niets te betalen.

• Arthur

Beste Marcus,

U heeft gelijk, alleen ik sponsor niet het bureau in Vinnitsa.. ;) Ik betaal enkel voor hun diensten.

Overigens was het genoemde bedrag maar een voorbeeld.

Met vriendelijke groeten, Arthur

• roel

1000 euro per dag pinnen gaat je zeker niet lukken. In Kiev al niet, laat staan in Vinnitsa! Het lukt (lang niet eens bij iedere automaat) om er 1000 hrn per dag uit te halen. Het meenemen van 800 euro is geen probleem voor de douane. Als je het zelf niet fijn vindt kun je de helft in contanten meenemen en de rest in twee dagen uit de automaat halen. Wisselen is gunstiger in Kiev dan in Vinnitsa. Er is immers meer vraag naar Euro's in Kiev dan op het platteland, waardoor de handel sneller gaat en er minder marge gemaakt hoeft te worden tussen aankoop en verkoop.

Goede reis!

• Ben

hoi,

ik had zo'n bedrag gewoon in m'n rugzakje zitten toen ik in mei

met m'n oekraiense sweetheart op vakantie ging naar de Krim.

Het is daar geen Amsterdam hoor, en het zijn ook geen Hollanders !

Je wordt daar echt niet op elke straathoek beroofd.

Veel geluk. en plezier op de 24e, Ukraine independence day !!!

Ben

• kees

Ik kom regelmatig iedere 2 maanden in Vinnitsa, het pinnen lukt niet altijd in elke bankomat, en vaak met maar 1000 grivni tegelijk. Grotere bedragen neem ik gewoon contant mee, bijv. in mijn moneybelt. gr. kees.