Hoeveel kilometer per dag

• Bob

Hoeveel kilometer zou je in de oekraine kunnen afleggen als je laten we zeggen niet meer dan 8 uur per dag wil rijden: ( met auto)

Bob

• ikkewel

Ligt er helemaal aan wat je rijstijl is en je de verhouding rijden/rusten indeelt.

Zelf ben ik gewend om hoge snelheden te pakken in Oekraïne.

Maar als je een normaal rustig tempo neemt, kom je meestal op een gemiddelde van zo'n 75 km per uur uit, dus reken maar uit.

• Rochus

Hoi Bob,

Ter info - ik heb de laatste 5 jaar in Ukraine gewoond en locaal redelijk met mijn auto gereisd.

Het wegennet op de grotere doorgaande route van het westen richting Kiev en Kiev - Odessa

is redelijk, respectievelijk goed te doen. Naar het oosten zijn er goede stukken, afhankelijk van

de tijd van het jaar. In de lente zijn de meeste wegen slecht en krijgen dan onderhoud.

Practisch alle overige wegen zijn redelijk bereidbaar. Als je niet van de doorgaande routes

afwijkt moet je rekenen op 400 tot 500 kilometer per 8 uur. Meer kan, maar houdt dan de kleinere

coupures hrivnas in je paspoort klaar, want de politie heeft dringend behoefte aan privegeld en

controleert op snelheid en wat ze ook maar verzinnen kunnen.

Een fijn land, met enorm potentieel.

Veel plezier,

Rochus