lviv

• helman roberts

Ik wil deze zomer met mijn vriendin o.a. naar Lviv. Ik heb een aantal vragen. Uiteraard wil ik iedereen bij voorbaat danken voor de antwoorden (ook op niet gestelde vragen).

- heeft iemand ervaring met het huren van een appartement?

- hoe is het prijsniveau in de stad?

- is de omgeving van de stad interessant voor uitstapjes?

- kun je die maken met openbaar vervoer of heb je een auto nodig (duur?)

- heeft iemand ervaring met het huren van fietsen?

Groet

H

• Rina Siedsma

Hallo,

zover ik ooit gezien heb in lviv wordt er bijna niet gefietst, denk dat het ook wel gevaarlijk is om te fietsen. Er is erg veel verkeer. Wat leuk is om naar toe te gaan in de omgeving is het sevschenko park, een openluchtmuseum. Openbaar vervoer is er in overvloed en ook met een taxi is het prima te doen, denk wel dat je van te voren prijsafspraken moet moet maken. Als je besluit een auto te huren (weet niet wat het kost) bedenk je dan wel dat er redelijk ruig wordt gereden in het centrum. Prijzen zijn op dit moment laag voor ons. Uit eten gaan kost weinig (ligt er een beetje aan waar je heen gaat) Als je van uitgaan houdt dan is fashion club een aanrader, trendy club. Een appartement huren heb ik geen ervaring mee.

Veel plezier,

vriendelijke groet, Rina

• marcus

Appartement huren kost gemiddeld 250/350 grivna per nacht in hartje centrum Lviv (spreek uit ervaring).

Boeken kun je online op: www.inlviv.com

Goede organisatie, en prima service.

Betaal nooit meer 50 grivna voor ritjes binnen Lviv met de taxi anders ben je opgelicht ;)

Meestal zijn de ritjes 30/35 grivna per taxi rit.

Bus is zeer goedkoop, meeste ritjes zijn 2-3 grivna.

Eten uit kraampjes van bakkers (pizza of ham/kaas broodjes) kost tussen de 1 en 5 grivna.

Ja eten en drinken is goedkoop in Lviv in het algemeen, “Fashion club” is leuk maar wel duur in verhouding ten opzichte van andere barretjes in de omgeving, je betaald hier westerse prijzen, en eigenlijk zitten hier veel dames die op zoek zijn naar westerse mannen ;)

Leuke tent om te stappen vond ik Leroy disco, normale goedkope prijzen :)

Marcus..

• Markus

Ik ben 2x in Lviv geweest.

Apartement heb ik ook via Invliv gehuurd. Goede service en spreken goed engels. Je moet een voorschotje betalen via Paypal.

Staan in de lonely Planet ook leuke tentjes om te eten / drinken.

• marcus

Klopt, maar nu op 17 augustus (als ik weer heen ga) heb een Hotel via een local laten regelen.

Voor het mooie bedrag van 100 Grivna (3 sterren hotel in hartje centrum).

Op internet kom je deze prijzen niet tegen ;)

Marcus..

• Boris

Beste Marcus,

Ik ga met een vriend in september een weekendje naar Lviv.

Wij zijn beiden vrijgezel we willen lekker stappen en genieten.

Ook willen we in contact komen met dames aldaar.

Kun je ons wat tips geven. Wat betreft uitgaansplekjes en overnachtingen.

BY the way is het duur met de taxi van het vliegveld Lviv naar de stad? Of moet we de buz of de trein nemen.

Groetjes Boris en Roy

• Marcus

Beste Boris en Roy,

Met dames daar in contact komen wordt moeilijk, beter kun je vanuit hier al wat regelen via internet, probeer de website Badoo.com.

Met uitgaan kom je namelijk veel Ukraiens sprekende dames tegen, als je die taal machtig bent, hoppa…een wereld gaat voor jullie open dan ;)

Vanuit vliegveld Lviv moet je een taxi nemen, bussen zijn er ook maar moet je een stukje lopen.

Taxi kost maximaal 70-90 Hrivna……tussen de 7 en 10 euro zeg maar.

Uitgaan is leuk voor jullie (20 tot 27 jarige) in Metro disco, Pozitiff disco, Picasso disco, of Leroy disco/bar.

Lviv is ook een mooie cultuur stad, doet ook een beetje denken aan Parijs.

Groetjes Marcus.

Ps. Ik was 10 dagen in de KRIM, geweldig daar, moeten jullie ook eens doen.