Lutsk in Oekraine

• Artorius

Hallo,

Ik heb een nieuwe vriendin . Ze woont in Lutsk in Oekraine. Ik wil haar verassen dat ik naar Lutsk reis.

Hoe ga ik naar Lutsk in Oekraine reizen? Tussen in Kiev en Lutsk is groot afstand. Is Hotels goekoop in Lutsk?

Ik ben nationaliteit van Nederlands. Moet ik nodig een visum van oekraine in Nederland aanvragen?

Weet iemand ervaren over Oekraine?

Ik hoop iemand mij helpen.

Groetjes Artorius

• Gilbert

Hoi Artorius,

Als je in het bezit bent van een Nederlandse (reis)pas heb je inderdaad geen visum nodig.

Je kunt het beste kijken voor een vlucht naar Lvov en vandaaruit met de trein naar Lutsk. Dat lijkt mij het makkelijkst en het snelst.

Heb je haar al in “real life” ontmoet? Via internet leren kennen? Om te voorkomen dat je echter voor nop naar Lutsk reist probeer zo veel mogelijk zaken over haar te weten te komen. Misschien een vaste telefoonaansluiting en adres. Laat je niet in de luren leggen want als zij in Lutsk niet komt opdagen zit je er ook maar zo alleen ;-)

Een hotel of apartement lijkt mij daar niet al te duur. Dit kun je door je nieuwe vlam laten reserveren.

Succes!

• AukeM

Ik heb het ff aan een Oekrainse vriend gevraagd en hij zei dat het weinig uitmaakt als je vanuit Kiev of Lviv met de trein gaat. Dus kijk gewoon ff welke tickets goedkoper zijn.