Ik heb een vriendin uit de oekraine en die wil op bezoek komen.
welke papieren (buiten een paspoort en een visa) heeft ze nodig.
Ik begreep van haar dat ik haar een uitnodiging moest sturen ???
Hallo Arie en Senna (denk ik maar)
goed. als volgt, je moet bij de gemeente van de woonplaats je handtekening laten legalizeren op een uitnodigings brief. als je mij maild stuur ik je een standaard ding op. de gemeente zal wel een beetje mopperen (doen ze altijd) maar daarna loop je naar buiten met een document. maak een kopie van je paspoort. en kopieen van 3 salaris stroken. Zij kan met deze documenten naar het consulaat in Kiev (kan ze via internet een afspraak maken) zij moet een reis/ziektekosten verzekering hebben. een ticket en als het kan een verklaring dat ze daar een baan heeft en als ze terug komt dat ze deze dan nog steeds heeft, het is niet volledig nodig maar het maakt de aanvraag iets makkelijker (geen garantie). ze gaat met de hele handel naar het consulaat leverd het in en ze kan bellen (staat op een briefje wat ze mee krijgt) wanneer het paspoort klaar ligt . en daarna vliegt ze met Wizzair gewoon naar Nederland als ze een visum heeft ontvangen.
veel succes.
groeten Frank & Lesia.
Hoi Frank,
je schrijft in je reactie op Arie en Senna, dat iemand met een visum voor Nederland met Wizzair naar nederland kan vliegen. Naar ik weet vliegt Wizzair vanuit Oekraine (Kiev) niet naar Nederland. Weet je zo ook of het mogelijk is met een nederlands visum naar Dortmund/Keulen te vliegen? Zou dat problemen opleveren bij de grens?
Groeten Corné
Hallo,
Het ligt er volgens mij aan wat er in je visum staat, als je een toeristen visum hebt met een transitland is het volgens mij geen probleem, mag je reizen via het land waar nederland aan grenst en in dit geval is dat Duitsland. Ik weet dit niet helemaal zeker. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de douane op het vliegveld moeilijk over gaat doen. Ik wil zelf ook een vriendin over laten komen en zal tegen hetzelfde aanlopen.
groet,rina
Dame en heer.
Om jullie uit de brand te helpen. De ontvanger krijgt een Schengen visa, (EU open grenzen) daarmee mag de visa drager max 30 dagen buiten het land van eindbestemming verblijven als het maar binnen de EU is. Mijn verloofde reist op deze zefde manier van Kiev naar Dortmund en, weer terug snik snik. En in Dortmund zijn ze het inmiddels wel gewend, het staat stijf van de doorgangs “touristen” allemaal op naar Nederland. we staan nog net niet in de file er naar toe. grapje. het wordt hoogtijd dat Wizzair vanuit Eindhoven gaat vliegen.
Hoi Frank,
Ben een beetje gerustgesteld, vrienden van ons zijn twee jaar terug bij ons op vakantie geweest en mochten dus niet vrij reizen binnen de eu, in hun paspoort zat een visa met een aantekening alleen reizen in aangrenzende landen. Zij wilde graag nog een weekje naar portugal maar hebben dit dus maar niet gedaan. Ik denk toch dat er verschillende visa´s worden afgeven. Let dus goed op wat er in het visum staat.
groet,rina
Mijn verloofde is nu een visum aanvragen voor een jaar. ze heeft 5 single entry visa gehad en op allemaal mocht ze binnen de EU Schenenlanden reizen. de volgende stap is een MVV en een huwelijk Maargoed ja er worden diverse visa afgegeven. als je de aanvraag goed omschrijft dan kan je wat meer. maar vliegen op Dortmund is echt geen probleem. nog wel wat tips.
Als je de uitnodiging heb kopieer deze 2 x een voor je zelf en een voor de vriend die naar je toekomt het orgineel gaat naar de ambasade.
Laat deze het kopie meenemen naar Dortmund, grijp klaar. soms stellen ze vragen en kan deze de brief laten zien. houd ook de reservering van Wizzair bij de hand. dit maakt allemaal dat reizen door de douane makkelijker wordt. Normaliter als er niet veel tijd verloren gaat in de douane sta in in Dortmund binnen 15 min buiten. (Schiphol gem 45 min) . Als jullie vragen hebben dan horen we dit graag we zijn geen expert maar kennen wel de weg….
groeten
Lesia & Frank
Wie kan mij helpen? Ik ben voor school met een project bezig, en ik moet een aantal vragen stellen aan een persoon die in Oekraine woont, of heeft gewoont. Ik heb al naar de ambassade gebeld en naar een universiteit in Oekraine. Maar niemand die me echt verder helpt. Heeft iemand hier een kennis uit oekraine die ik kan bellen of mailen om mijn vragen te stellen? Wie wil mij helpen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?