OP naar een beter visa beleid!!!

• Frank2

Privet,

Zie onderstaand een deel uit het EU persbericht van deze morgen.

Dat betekend op langere termijn mogelijk een makkelijke weg om je partner naar Nederland te halen.

Voor mijn vrouw moeten we dan nog even druk aan de studie….

Supporting mobility of citizens and visa liberalisation in a secure environment is

another important aspect of the Eastern Partnership. It will promote mobility of

citizens of the partner countries through visa facilitation and readmission agreements;

the EU, in line with its Global Approach to Migration, will also take gradual steps

towards full visa liberalisation as a long term goal for individual partner countries on a

case-by-case basis provided that conditions for well-managed and secure mobility are

in place.

• Mathilde

Wanneer je er over nadenkt zijn visa toch vreemde zaken, toch?

Waar zijn we bang voor hier? (in EU) …Van mij mag iedereen overal heen reizen

• Jorisspringer

Dus voorlopig in ieder geval geen einde aan het visa vrije reizen naar Oekraïne?

• Frank02

Hoi Joris,

in tegendeel. het doel is het transport van goederen en personen te vergemakelijken. met als uit eindelijke doel het mogelijk zefs opheffen van de visa plicht. op korte termijn komt er een versoepelinh in het verkrijgen van een Visa naar de Schengen staten. De hele conferentie heeft als opzet de betrekkingen met het “oostblok” te verbeteren. en niet te bemoeilijken. we hebben de staten daar als EU hard nodig. Remember the gas crises of last december

• Jorisspringer

Dat is erg mooi om te horen, dit omdat er eerst het gerucht ging dat men de visumplicht weer ging invoeren voor EU inwoners en ik over een klein maandje weer naar Oekraine ga :).