Gisteren las ik dat er iemand op dit forum regelmatig naar Oekraine gaat om de plaatselijke bevolking te helpen en dat vind ik een mooi initiatief! Hij schijnt dit vanuit een stichting te doen en ik zou hieraan graag mijn bijdrage leveren. Ik zie echter de topic van deze persoon niet meer op dit forum staan en wil hem daarom vragen om met mij contact op te nemen. Als het mogelijk is dan wil ik graag een handje helpen als want ik begrijp dat de bevolking hard is getroffen door de economische crisis terwijl het toch al niet zo goed ging. Ik weet niet of er al directe georganiseerde hulp vanuit Nederland naar Oekraine bestaat en als dat niet zo is dan wil ik mij daar graag voor inzetten.Zoals een forumbezoeker terecht opmerkte is er wel aandacht voor armen in landen ver van ons bed maar te weinig voor de armen in Europa.Ik werk als vrijwilliger voor een stichting voor verstandelijk gehandicapten en weet dat vrijwilligers van onze stichting elk jaar enkele weken naar Roemenië gaan om daar de situatie van verstandelijk gehandicapte kinderen in inrichtingen te verbeteren omdat deze erbarmelijk is. Misschien zijn er mensen in Nederland en Oekraine die willen helpen een initiatief te ontwikkelen om hulpbehoevende mensen in Oekraine te helpen. Zelf denk ik dan aan een daklozenopvang of aan opvang van weeskinderen.Ik zal me tijdens mijn verblijf in Kiev oriënteren hoe het met de lokale voorzieningen is gesteld en of er wellicht een samenwerkingsverband mogelijk is.Tegenwoordig zijn er veel mensen die tijdens hun vakanties ook hun steentje willen bijdragen om de plaatselijke bevolking te helpen. Aangezien het Oekraiense toerisme een aanzienlijk groeipotentieel heeft liggen hier waarschijnlijk ook mogelijkheden! Alle ideeën en suggesties zijn zeer welkom!Joost