crisis in oekraine

• renee

Hoi,

Ik heb een webwinkel waarin ik kinderbuidskleding verkoop.

1 van mijn leveranciers zit in oekraine.

Nu kreeg ik afgelopen donderdag bericht van die leverancier dat ze ivm de crisis dicht gaan. Nu heb ik natuurlijk al via google gezocht, maar wordt niet echt veel wijzer.

Is er misschien iemand die mij er meer over kan vertellen?

Groetjes Renee

• Frank

Hallo Renee.

De situatie daar is op dit moment niet goed, en dan druk ik mij zwak uit. We zitten hier in het Nederlandse echt nog heel goed. Banken daar hebben alle spaar tegoeden bevroren, geld wordt er niet meer afgegeven, de prijs inflatie is enorm, heel veel ontslagen. kortom echt ellende. Alles daar ligt op zijn gat projecten liggen stil etc etc etc. kortom als je daar kan helen doe dit ook gewoon. Net als veel anderen op dit forum.

• marcus

Ja, echt veel ellende.

Ben er dit jaar al 2x geweest.

Veel armoede op straat.

Bijna alle banken zijn failliet, en als ze nog iet over hebben kun je er 2 jaar niet aan.

Maar ik persoonlijk denk dat al het geld weg is !!!, ze houden gewoon de mensen aan het lijntje daar.

Wij krijgen nog wel gewoon geld uit de muur met onze passen.

En doordat de Grivna op 11 staat veel voor weinig euro's dus ;)

Voor ons is het ideaal een avondje stappen in Kiev kost je nog geen 20 euro.

Marcus..

• renee

Zo, dat is echt heel erg, maar nog kan ik het me helemaal niet voorstellen, wat hebben wij het toch goed hier…….

• marcus

De taxichauffeur die mij steeds ophaalde van de luchthaven Borispol vertelde mij nu voor een appartementen verhuur bedrijf te werken.

Omdat zijn reisburo falliet is gegaan, kwam nog maar 1 klant per week.

Trots liet hij mij zijn locatie zien waar hij vroeger zat, echt heel triest, heb hem maar 50 grivna extra gegeven voor de rit.

Ook vertelde hij mij dat dit grapje met de banken 2 jaar geleden ook al eens is gebeurt, snap niet waarom/waardoor Oekraieners vertrouwen in banken blijven houden dan ;), ik zou alles in een kluis of oude sok doen ;)

Nu gebeurt het dus weer, zouden ze het spreekwoord niet kennen van: “Een Ezel Stoot zich geen 2x aan dezelfde steen”

Of stoten die Oekraieners zich 100000000 voordat ze wakker worden ;)

Marcus..

• renee

Ik kan vandaag en morgen bestellen bij die leverancier. Ik krijg dan wel gewoon de jurkjes nog wel geleverd, toch? Bestel al bijna 2 jaar bij hun en nooit problemen gehad.

• Arthur

Vertel mij eens wat je definitie is van een avondje stappen en waar je dan naartoe gaat?

Ik ben doorgaans “ietsje” meer kwijt…….. ;-)

Zucht….. nog 4 weken wachten en dan kan ik ze daar weer sponsoren…..

Groeten,

Arthur

• Marcus

Avondje “Carreabean Club” incl. 10 biertjes ;)

Marcus..

• Arsimo

Een begrijpelijk reactie door alles in sokken e.d. op te potten, maar op lange termijn een onverstandige keus, Juist als veel mensen dit doen, loopt de economie helemaal vast.

En oppotten in cash gebeurt juist veel in Oekraine veel, men vertrouwt banken niet. Nogmaals, menselijk en begrijpelijk en zo, maar men moet zich er overheen zetten want anders worden de problemen alleen maar erger. De overheid moet zorgen voor een betrouwbaar banksysteem. Maar ja, de Oekraiense overheid en betrouwbaarheid - ook een op zijn zachtst gezegd niet zo traditionele combinatie

A.

• Arthur

Ah! Duidelijk! Dan heb ik een andere defenitie van een avondje uit…. ;-)

Veel gehoord over die tent trouwens. Nog nooit geweest……

Ik ga altijd naar een andere club. Misschien toch maar een keer proberen.

Groeten,

Arthur