Austrian Airlines & SKi

• Mark

Onverwacht was het voor mij mogelijk een paar dagen vrij te nemen op mijn werk. Skieen in de Karpaten leek me een fijne, betaalbare invulling hiervoor.

Op internet ff zoeken naar tickets en Austrian Airlines (Tyrolen airlines in dit geval) had een goede aanbieding. Inclusies alles (dus echt ALLE toeslagen) 197 euro, Amsterdam-Lvov met een korte (50 en 35 minuten) overstap in Wenen. Full service, dus wijntje en lekker boodje aan boord en kleine vliegtuigen en voor mij hele gunstige tijden.

Wizz was duurder, ongustigere tijden, langer onderweg (met lange treinreis naar Duitsland)

Ik wilde het alleen even ter overweging meegeven aan de forumgebruikers hier.

Skien was super trouwens. veel sneeuw, erg lekker eten, mooi hotel en heerlijk weer. Wanneer je wat wilt weten hierover stuur me maar een mailtje :)

• marcus

Ja, als je aan tijden gebonden bent en meteen weg wil is “Wizzair” vaak duurder.

Heb je de tijd zoals ik ;), en kun je vaak ieder weekend wel weg dan is wizzair veel beter. Heb nu Dortmund - Lvov vertrek in Mei voor 35 euro geboekt, ja ALL-INN wel te verstaan.

Marcus..

• Rina

Hoi Mark,

Waar in de karpaten ben je geweest?? Bukovel is ook erg mooi!

www.bukovel.com/en. Vrienden van ons skieen daar altijd.

mvg Rina

• Mark

Ha Rina,

Ik ben in Slavsko geweest en niet Bukovel. Vooral omdat het wat autentieker schijnt te zijn en het is makkelijk bereikjbaar (vlucht naar Lvov en trein naar Slavsko). Ik had maar een paar dagen, vandaar.

Slavsko is ook erg goedkoop. Ik hoor veel mensen klagen dat Bukovel het buitengewoon duur is.

Maar ik wil volgend jaar wel weer skien in de Karpaten, misschien bukovel. Ik weet dat het mooi is. Hoe is Bukovel?

• Rina

Hoi Mark,

wij zijn zelf daar nooit geweest, vrienden van ons skieen daar regelmatig, mijn man zal hen vragen hoe de prijzen enz zijn. Je hoort van mij!

groet,rina

• Beja

misschien is het leuk over deze ondervindingen te praten op de Oekraine dag op 4 april in Den Haag, elkaar vertellen hoe en waar het je in Oekraine zo bevalt!

kijk op www.oekraine.org entree gratis! ook voor het museum van communicatie, een leuk dagje uit! vele bekende Nederlanders die ook in UA geweets zijn zullen ook aanwezig zijn!

met een vriendelijke groet Beja

• Robert G

Hoi, ik ben al zo vaak naar Kiev geweest dat ik de stad echt uit mijn kop ken. Ik wil nu eens een keer naar Lviv, wie van jullie kent deze stad en hoe is daar het nachtleven?

• Markk

Hey!

Ik vind Lvov leuker dan Kiev. Wanneer je Krakow kent dan weet je een heel klein beetje wat je kunt verwachten. Alleen dan minder goed onderhouden. Tis een leuke stad. Stappen vind ik lastig daar..weet nietwaarom, maar overal waar ik heen wil gaat vroeg (lees middernacht) dicht. Lekker eten enzo, dat zeker.

Je kan ook voordelig apartementje huren daar midden in centrum. Daarnaast zeker ook de karpaten bezoeken! Ik vind Lviv leuker dan Kiev, maar das persoonlijk natuurlijk.

Die regio is ook overwegend katholiek, ipv orthodox.

Normaal ga ik wel vaak naar clubs enzo, maar in Oekraine vond ik vaak niet de goede. Alleen van die clubs met danseressen enzo. Zit ik gewoon niet op te wachten.

in de zomer is het wel heerlijk toeven op de centrale straat, in het midden een soort ‘park’ met een biertje erbij. Heel relaxed!

Alles is ook lekker compact! Vliegveld en trein station liggen maar paar km vanaf centrum. En voor de rest is bijna alles aan te lopen.