Schotel

• Alexander

Graag zouden wij willen weten welke sateliet(en) wij nodig hebben op Ukrainse & Russische zenders aan te kunnen?

Groet,

Alexander

• Frank

Hoi Alexander.

Ik heb dit toevallig uitgezocht voor mij zelf en mijn aanstaande. er zijn 2 satelieten. met erg veel free to air zenders. je moet een schotel hebben van ten minste 120 cm Ik zal vanavond even de details op het net zetten. Het is makkelijk te doen.

gr. Frank

• Eloy

Hoi Frank,

Ik heb gelezen Sirius - Hotbird de zenders hebben die ik graag zou willen hebben.

Maar zelf zou ik Astra willen hebben voor de “normale” zenders.

Als ik een schotel pak met 2 draaiende koppen zou het dan kunnen?

• Armand Simonis

Voor Hellas is een flinke schotel wel praktisch inderdaad. Als je aan de Oekraiense zenders op Sirius kan je met een veel kleinere schotel al aan de gang - ik pik die zelfs met een plastic kampingschoteltje van rond de 30 cm feilloos op. Wel is het dan met regen snel over, maar met een normale schotel van 60 cm is dat al geen probleem meer.

• Gilbert

Met de volgende 3 satellieten krijg je de navolgende kanalen free to air door:

Satelliet: Amos

Schotel: Minimaal 1 meter

Ontvangst: 1+1, 1+1 Kino, K1, K2, Kiev STB, UBR, News 24, Tonis, OTV, M1, M2, MTV Ukraine, QTV Music Box, Real Estate en Gumor TV

Satelliet: Sirius

Schotel: 60-80 cm

Ontvangst: Novy Channel, Glas, Kanal Ukraina, Rada, Channel 5, Enter Film, Inter+, Enter, KRT, Star TV UKR, TV5, Kanal 10, Russia Today, UBC, Univermag en nog wat andere Baltische Kanalen.

Satelliet: Hotbird

Schotel: 60-80 cm

Ontvangst: 1TVRus Europa, Coming Soon, JCTV, RTR, RTS Sat, Tishk TV, ITN+, 4fun.TV, All Music, Vesti, TV Moda, EBC1, TBN Russia, RTL, K+, TAK TV, R1, Nova Promo, Fashion TV en ICC+

Ik heb zelf een schotel van 100 cm met een Multifeed met 4 LNB's . Ik heb naast bovengenoemde 3 de Astra er nog opzitten.

Op de Thor zitten ook nog enkele russischtalige kanalen.

Groet

• Frank

Tja niets meer toe te voegen. Gilbert. heb je een rotor of een vaste setup?

en welk type schotel. Heb aanstaand vrouwlief beloofd het in orde te maken. tja en dan moet je wel he hahahahaha. :)

• Gilbert

Hoi Frank,

Het is inderdaad makelijk te doen. Ik heb een vaste opstelling met 4 Lnb's. De Amos is even wat afstelwerk maar met een schotel van 1 meter goed te doen.

Als je alleen de Russische en Oekraïnse zender wilt ontvangen heb je geen schotel met rotor nodig. Dit kost alleen maar geld en ik heb gelezen dat naargelang het type motor deze snel stuk kan gaan.

Een complete set zonder receiver koop je voor zo'n € 85,-

Dan krijg je een schotel van 1mtr, 4 x lnb met 0,1db, een weersbestendige diseq switch (om de ontvangst van de 4 lnb's via één kabel naar de receiver te sturen), Kabel en stekkers.

Als extra moet je dan nog een muurhouder of een tegelvoet kopen (marktplaats). Daarnaast de receiver en de kabel van de receiver naar de schotel.

Als je meer moet weten, moet je maar even mailen.

• Eloy

Thanks allemaal

• torro9

Beetje oud topic, maar………

We hebben visum voor mijn vriendin die dus even naar Nederland komt!

Nu wil ik haar een klein beetje een thuisgevoel geven met betrekking tot de tv.

Ik weet helemaalniks wat betreft schotels dus kan iemand mij een zaak aanraden?

Het gaat om een kompleet pakket, dus: schotel, ontvangers, kaarten, installeren etcetera.

Ik woon in de provincie Noord Holland.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Arthur

• Kees

Als je vriendin even naar Nederland komt ga je toch zeker geen TV zitten kijken. Geniet van elkaar en ga leuken dingen doen en laat haar wat van Nederland zien. Anders kan ze beter in haar eigen land blijven als ze alleen maar TV gaat zitten kijken.