Afstand ?

• marcus

Beste mede kenners ;)

Weet iemand toevallig de afstand in KM van Lviv naar Kiev ?

En wat kost zoal de trein ? (locale) en hoe lang zit je er in ?

Alvast bedankt.

Marcus..

• roel

Vlucht met Wizzair Lviv-Kiev kost ongeveer een tientje!

• Dorenda

Per spoor is de afstand Lviv-Kiev voor een van de routes 561 km, en andere routes zullen niet verschrikkelijk veel korter of langer zijn.

De meeste treinen doen er 9 tot 11 uur over, maar zijn er een paar die er veel korter (6.25 uur) of langer (15.09) over doen.

De meest gebruikelijke prijs is rond de 90 hryvnia voor kupe en ruim 60 voor platskart, en als er ook mjakyj is, scheelt dat vaak niet veel met kupe. Die trein die er 15 uur over doet, heeft ook gewone zitplaatsen voor 27,58 hryvnia. Er zijn echter ook duurdere treinen, waar je 400-500 hryvnia betaalt voor ljuks, 100-150 voor kupe en 70-85 voor platskart.

• Gilbert

Richtig!

En hier kun je, je tivket online reserveren!

http://www.e-kvytok.com.ua/wps/portal

Wizzair trouwens 99 grivna voor 1 ticket.

• Gilbert

Het snelst gaat het trouwens met de nachttrein. Je hebt dan maar 1 stop. Daarnaast spaar je een hotelovernachting of de huur van een apartmement voor 1 nacht.

• Mark

Wanneer je de snelste trein neemt maakt het qua tijd en geld niet veel uit …vliegen of trein.

Vliegen kost je 2 x taxi (van naar vliegveld) en je moet van te voren op vliegveld zijn, bagage inckecken, bij bagageband wachten etc. Snelle trein is nieuw /comfortabel, maar ook nachttreinen zijn prima te doen.

Daarnaast is trein wel beter voor milieu.

• marcus

Klopt totaal 260 grivna retour (incl. creditcard toeslag) heb net geboekt.

Voor dit bedrag ga ik geen 6 uur (dus 12 heen/weer) in een trein zitten ;)

Vliegtijd is maar 45 minuten zag ik op mijn ticket ;)

Bedankt voor de moeite allemaal.

Marcus..

• roel

Gelijk heb je. Let wel op dat je voor dat tarief alleen handbagage mag meenemen (maximaal 10 kg). Dit wordt streng gecontroleerd. Binnenlands inchecken hoeft maar één uur van tevoren. Taxi in Lviv kost max. 50 hrn. Er gaat ook een bus. Wanneer ga je?

Groetjes,

Roelmarcus schreef:

>

> Klopt totaal 260 grivna retour (incl. creditcard toeslag) heb

> net geboekt.

> Voor dit bedrag ga ik geen 6 uur (dus 12 heen/weer) in een

> trein zitten ;)

> Vliegtijd is maar 45 minuten zag ik op mijn ticket ;)

>

> Bedankt voor de moeite allemaal.

>

> Marcus..

• marcus

Ja, dat van die 10 KG ken ik ;)

Is al de 10e keer dat ik met wizzair vlieg, nu de 1x een binnenlandse vlucht.

Ik blijf eerst een paar dagen in Lviv, en vlieg dan door naar Kiev.

Bij terugkomst ook nog even in Lviv en dan terug naar Dortmund (mijn achtertuin ;)

Alles bij elkaar 75 euro (2 retour vluchten).

Vertrek op 15 Mei, is het hopelijk wat warmer ;)

Marcus..