reis naar dnepropetrovsk

• kees

Wie heeft ervaring met reizen naar Dnepropetrovsk. Vliegen is duur, naar Kiev valt best mee, zou het mogelijk zijn hier te boeken voor een binnen landse vlucht Kiev-Dnepropetrovsk? Ga ik vliegen naar Borispol kan ik ook met de trein maar Kiev is tegenwoordig 1 grote file, voordat ik weer eens in een aansluitende trein zit, ben ik waarschijnlijk met een taxi al halverwege. een taxi zal waarschijnlijk wel 120 euro kosten enkele rit,en vanaf hier met de auto ben ik 3 dagen onderweg. wie weet meer? vr, gr, kees.

• Gilbert

Hoi Kees,

Er zijn verschillende mogelijkheden. De goedkoopste oplossing is met de bus naar het staition in Kiev en vervolgens met de trein naar Dnepropetrovsk.

Daarnaast kun je op de luchthaven van Borispol ook in de bus stappen die rechtstreeks naar Dnepropetrosk gaat.

Vanuit Borispol gaan er een aantal dagen per week ook vluchten naar Dnepropetrovsk. Dit is met Aerosvit en best wel prijzig. Moet je even googelen naar de Aerosvit site.

Dagelijks gaan er vluchten vanuit Yulijany naar Dnepropetrosvk. Prijzen vallen volgens mij wel mee. Tickets kun je op Yulijany zelf kopen. Als je Russisch spreek kun je dat zelf doen, ander moet het laten doen. Oekraïners betalen op Yulijany namelijk een lager tarief. Vlucht wordt ook door Aerosvit uitgevoerd, maar dan met oude Tupolev's. Is wel grappig :-)

• kees

Bedankt Gilbert, ik spreek russisch maar ze horen meteen dat ik geen rus/oekrainer ben en dan betaal ik 2 maal zoveel. Het beste is als iemand uit Dnipr met een vlucht via Yulijany mij komt halen, of vanuit Dnipr een ticket regelt voor mij. Met de ATAC -bussen werkt goed en niet duur (21 grivni) maar met de trein erbij ben je zo 7 uur onderweg vanaf Borispol. gr. kees.

• Gilbert

ja, de reisduur wordt dan wel erg lang. Als je met de bus rechtstreeks van Borispol naar Dnepropetrovsk reist, ben jer volgens mij wel in 4 uur of zo.

• kees

Wat staat er op die bussen Gilbert? een naam of firma?

• Gilbert

Op de bussen zelf staat niets. Het zijn meestal witte busjes tot 15 personen zoals Mercedes Sprinter, Iveco en Volkswagen LT of Crafter. Aan de vooruit hangt meestal een bordje met de bestemming. Aan de infobalie, in het midden van de aankomsthal, kan men je precies vertellen welke je moet heben. Bussen staan allen tussen de A en de B hal. Dus als je naar buiten loopt rechts aanhouden.