visa

• Frank

Je kan overal met je “normale” pin pas betalen.

De wissel koers is hier nu op dit moment 1 op 10 1 op 11.

en de inflatie valt best wel mee. In de supermarkt betaal je west europse prijzen net als dat je kleding koopt of een auto!!!! dus laat je niet gek maken door de verhalen het, is het geen rozen geur en maneschijn op dit moment. Als je iemand kan ondersteunen doe dit dan. Als je denkt dat het daar in Nederland crisis is…..

• odie

helemaal gelijk,in holland worden dingen goedkoper in oekraine alleen duurder!!

• odie

het advies aanvaarden,boos worden,geduld hebben,een toeristenvisum

aangevraagd en later nog eens.

nu weer een mvv aanvragen maar zorgen dat we aan ALLE voorwaarden

kunnen voldoen!!

emoties tellen niet mee,tijd ook niet

veel succes,odie.

• Gilbert

Kiev is duur, maar dat was in 2002 toen ik er voor het eerst kwam ook al zo. Buiten Kiev is echter veel anders. Kijk bijvoorbeeld eens in Lugansk of Nikolaev. Veel goederen en vooraal elektronica is daar nog gewoon in Grivnas geprijst. In Kiev kun je het best pinnen. Zeker in het weekend is de pin-koers gunstiger dan de wisselkoers. Als je gaat wisselen probeer dit altijd voor het weekend te doen of vanaf maandagmorgen. Ook dit is een al jaren bekend fenomeen. In de kleinere steden kun je het best geld omwisselen i.p.v. pinnen. Heel vaak is er een gunstigere koers. Pinnen kan natuurlijk ook.

• odie

lvov is ook heel duur,een paar weken terug nog een vliegticket proberen te

kopen maar daarvan afgezien. moest 540 euro kosten.

lvov - ams.

weet je dat groente en fruit daar meer kost dan bij mij in mijn groentestal!!!

en wat te denken van kleding en schoenen.

de verhouding tov inkomen is al jaren zoek aldaar.