wizz air

• kees m

op site gekeken om te vliegen vanaf keulen naar kiev.

Ik kom niet helemaal wijs uit hun bagagepolitiek.

Je mag per persoon 20 kg vrij meenemen, zover duidelijk, ook dat je bij overgewicht bij moet betalen.

Maar verderop staat dat boven het gewicht van 20 kg je exess fees moet bij be talen.

Dus simpel: ik ben met drie personen :mag ik dan 3 koffers van ieder 20 kg vrij meenemen ?????

weten Marcus of Gilbert dit ???

grjes kees m

• marcus

Je mag alleen GRATIS met handbaggage reizen.

Geloof tot 10 kilo of zoiets, maar dit controleren ze nooit heb ik de ervaring.

Als je “Ruim-baggage” meeneemt is het een ander verhaal, je betaald dan per koffer per traject tussen de 10 en 15 euro (Ryanair hanteerd nu 15 euro per traject). Dus heen en weer zijn dan 30 euro p.p.

Je mag dat tot 20 kilo meenemen !!!, weeg dit goed na, want als je er overheen gaat betaal je per kilo extra geld !! en dit kan behoorlijk oplopen, zag al eens mensen die 150 euro moesten bijbetalen op alleen hun koffers ;), duur grapje dan ;).

Daarom reis ik altijd met handbaggage en dat is tot op heden nog altijd gratis :)

Want voor 3-4 dagen heb ik geen koffer nodig, een kleine airporter (klein koffertje) is voldoende als handbaggage.

Marcus..

• marcus

Jou vraag:

Je mag alleen 3 stukken handbaggage GRATIS meenemen.

Iedere koffer onder in het vliegtuig (ruim) kost je tussen de 10 en 15 euro.

Even rekensommetje ;) 3 personen x 1 koffer p.p. = tussen de 30 en 45 euro p.p.

kosten per traject. Neem je deze ook weer terug (terug vlucht) dan ben je tussen de 60 en 90 euro kwijt !!

Trouwens voor 1 euro extra kun je ook bij “wizzair” via de mobiele telefoon incheken. Dus geen gesleep meer met die papierkraam ;), gewoon je confirmation nummer op je GSM tonen (krijg je van hun) en klaar is KEES ;)

Wat een service he van hun :)

Marcus…

• marcus

Allemaal die trucjes doen ze om de vlieg tickets goedkoop te houden vertellen ze :)

Maar in werkelijkheid is het gewoon een ordinaire tax op kerosine of zoiets.

Ryanair verteld op zijn website dat ze proberen iedereen over te halen om alleen met handbaggage te reizen omdat dit gewicht bespaard, en daardoor minder kerosine verbruiken, waardoor vliegtickets goedkoop kunnen blijven ;)

Daarom worden ieders keer de kosten voor ruim baggage verhoogd, 3 maanden terug waren de kosten nog 12 euro bij Ryanair en nu dus 15.

Marcus..

• Rina Siedsma

Wij hebben een aantal weken geleden een binnelandse vlucht gedaan met wizz air, en mochten niet meer dan 10 kg mee hebben en dat was alleen als handbagage. Er wordt nogal verschillend mee omgegaan, een collega van mij is met het vliegtuig van eindhoven naar Krakou (polen) met wizz air zij mochten 20 kilo mee hebben. Zij hebben daarna binnen de oekraine ook nog een binnelandse vlucht gehad en mochten ook alleen maar 10 kg begage mee hebben, de rest hebben ze moeten bij betalen. Wees dus voorzichtig met bagage.

mvg Rina Siedsmakees m schreef:

>

> op site gekeken om te vliegen vanaf keulen naar kiev.

> Ik kom niet helemaal wijs uit hun bagagepolitiek.

> Je mag per persoon 20 kg vrij meenemen, zover duidelijk, ook

> dat je bij overgewicht bij moet betalen.

> Maar verderop staat dat boven het gewicht van 20 kg je exess

> fees moet bij be talen.

> Dus simpel: ik ben met drie personen :mag ik dan 3 koffers

> van ieder 20 kg vrij meenemen ?????

> weten Marcus of Gilbert dit ???

> grjes kees m

• kees m

als ik het goed begrijp: internationale vluchten 20 kg vrij met een koffer

en binnenlands 10 kg vrij.

onze schoondochter komt vandaar , dus wil ze altijd nogal wat meenemen !!!!!! voor fam en zo.

Zullen haar goed instrueren , niet meer dan 1 koffer p.p. en niet meer dan 20 kg , anders bijbetalen.

bedankt voor de reacties.Dan is wizz toch een zeer goede optie voor koln-kiev

kees m