vriendin van Oekraine naar Belgie ??

  • Frederic

    Hallo

    Heb iemand leren kennen in Kiev , en zou haar graag willen uitnodigen bij mij thuis in Belgie .

    Dit weet ik dan al .

    formulieren die ik nodig heb .

    - Tenlasteneming

    - copy van de laatste 3 loonbriefjes.

    - copy van uw paspoort

    - formulier “ samenstelling gezin” - afhalen bij gemeente

    Dit zijn dan de formulieren dat zij nodig heeft in Oekraine .

    -visumaanvraag formulier

    -reispas

    -een verzekering die haar verblijf in Belgie dekt .

    Nu mijn vragen :

    Dus ik moet al mijn formulieren verzenden naar haar in Oekraine ?? Of is moet ik dit verzenden naar de Belgische ambassade in Oekraine .

    Die verzekering die zij nodig heeft , word dit geregeld in die ambassade ??

    Wanneer kan ik best E-tickets kopen voor haar verblijf hier .

    Heb ook ergens gelezen dat ze Vliegtickets moet kunnen voorleggen ginder ??

    mvg

    Frederic

  • Frederic

    oh , iets vergeten , dit is voor te beginnen op vakantie dat ze komt .

  • Gilbert

    Zij heeft van jouw een uitnodiging nodig. Deze moet origineel zijn. Je kunt deze op het gemeentehuis krijgen (verklaring van herbergement).

    Alle overige papieren kun je in principe inscannen en mailen of faxen. Dit kan naar haar, maar ook, na telefonisch contact, naar de Ambassade.

    De toeristenverzekering voor haar kun je via de Ambassade in Kiev afsluiten, maar dit is duurder dan als je hem in Benelux afsluit. Er zijn verschillende verzekeringsmaatschappijen waar je een verzekering voor een buitenlandse partner kunt afsluiten voor een bepaalde periode. Een kopie van de polis moet je je vriendin of de Ambassade laten toekomen.

    Als je vriendin voor het eerst naar een Schengenland reist, zal zij bij aanvraag een ticketreservering moeten voorleggen. Als het visum wordt afgegevens zal zij een aantal dagen voor vertrek of in overleg met de Ambassade het daadwerkelijke ticket of e-ticket moeten voorleggen.

    Omdat je haar maar 1 keer hebt ontmoet, kan ik je alleen maar aanraden om in ieder geval geen geld te sturen. Probeer zoveel mogelijk vanuit Belgie te regelen.

  • Marcus

    Ja, want dat geld kon je dan wel eens kwijt zijn ;)

    Marcus..

  • Frederic

    Hallo

    Bedankt voor de antwoorden !!

    Frederic

  • schanche

    hallo frederic ,

    mijn naam is kurt en woonachtig in het antwerpse

    ik las dat jij uw oekrainse dame hebt uitgenodigd

    is uw vriendin in belgie geraakt ?

    zo ja , hoelang heeft het geduurt voordat alle documenten in orde was ?

    ik heb contact gelegd met een oekrainse dame uit kiev

    ik heb al veel dingen gehoord van andere mensen die een oekrainse vrouw willen uitnodigen maar het niet mogenlijk is door de vereiste papieren- & documentenwinkel enz. om deze te laten overkomen?

    als dit echt bijna onmogenlijk is dan ga ik niet aan het hele avontuur beginnen

    ik had het graag van u gehoord

    groeten , kurt

  • devolder roland

    geachte.

    om te starten zie:

    www.diplomatie.be

    www. diplomatie.be/kiev

    www.belgiumvac-ua.com

    devolder r.

  • michiel54

    Inderdaad , op de aangehaalde sites staat alles haarfijn uitgelegd . Je kan de nodige documenten opsturen en het kan één of twee weken duren voor ze deze ontvangt.

    Ik in mijn geval heb ik ze persoonlijk gaan afgeven (jaartje geleden) . Het is in ieder geval van belang dat je haar ‘goed’ leert kennen en dat haar bedoelingen oprecht zijn .Dus een persoonlijk contact is in de eerste plaats van zeer groot belang. Als je dan haar wil helpen met geld , bv voor het betalen van heel die visum aanvraag ('k weet niet juist meer hoeveel maar is echt niet heel duur +/- 35,-) ) : geef het haar persoonlijk . Vanuit België deed ik het in begin via “Western Union” maar das wel duur aan extra kosten . Daarom heb ik haar bij onze tweede ontmoeting een Belgische bankkaart gegeven na opening van een extra rekening op mijn naam . Ik stort daar beetje bij beetje geld op en nooit teveel . Zij kan bijna in iedere bank of automaat geld opvragen ( “Maestro” ) en de kosten zijn veel goedkoper .

    Ik ben in ieder geval goed terecht gekomen met mijn Oekraïnse vrouw . Een droom van een vrouw op alle gebied . In Augustus komt ze definitief naar Belgie .

    Veel succes !!! ")

  • Fred2

    Beste,

    Als iemand deze persoon kent…of hij zelf dit bericht ziet, wil mij contacteren aub.

    Als ik het goed voor heb heb je een broer, en ben je met 2 naar ginds geweest.

    Een zekere Ninel of Nina.

    Die heeft u om de een of andere duistere reden laten zitten waarschijnlijk

    Maar is in Belgie geweest, diverse malen

    Ik zou graag met u in contact komen om de situatie te analyseren en u op de hoogte te brengen van wat u niet weet.

    Thx,

    FRED2

  • frederic

    Dag fred2

    Haar naam klopt , ze noemde Nina ( of officieel Lenin ) en familienaam Gras

    Wie ben jij

    Frederic