Wizzair

• Karen

Jan ik heb helaas niets aan Europese vluchten, want ik ga heel vaak naar Kiev, en betaal ik nog steeds de grote prijs voor. Meestal ga ik vanuit Schiphol met UIA, want het is enige rechtstreekse vlucht en altijd beschikbaar. Wat Marcus zegt over Airbaltic heb ik gekeken, en ik zag via Brussel 169 euro voor een enkel reis en je moet hele nacht in Riga doorbrengen want vanuit daar gaat pas volgende dag de reis door. Wat Riga - Kiev betreft met het zelfde Airbaltic zag ik allergoedkoopste tikets voor rond 50 lat, voor enkel reis, dus retour voor 80 dollaar zag ik niet bij staan en je moet heel vooraf boeken. Wat Gilbert zegt het is in principe interessant via Duitsland, alleen als je 300 moet vanuit Duitsland betalen, het komt bijna overeen met het prijs vanuit Amsterdam, die op dit moment bieden een prijs van 331 euro voor een rechtsreekse vlucht.

• kees maas

Hallo Gilbert,

Ook komende uit Limburg, ga ik ook vaker naar de oekraine.

Met welke maatschappij vlieg je dan vanaf keulen of dusseldorf.

Ik zie bij Ukrain airlines hier deze vliegvelden niet bijstaan.

Ben nu pas gevlogen vanaf Brussel , wat weer voordeliger was dan AMS

grjes kees

• Marcus

Hoi Gilbert,

Met Ryanair moet je idd. zo gemiddeld 2 maanden tevoren boeken wil je leuke prijsjes hebben ;), maar dan boek je nu toch vast wat tripjes naar Riga of ergens anders heen !!, als je niet kunt laat je het ticket gewoon lopen door niet op te komen dagen. Voor 30 euro kun je toch geen bult vallen :) Ik laat zo ook wel eens wat varen ;)

Marcus…

• Gilbert

Hi Karen,

Ik weet dat het prijsverschil soms maar 30 tot 50 euro is. Echter als ik reistijden naar de luchthavens bekijk en ook de parkeerkosten, dan is het verschil al gauw 100 euro of meer.

Daarnaast is het ook nog zo dat als ik van Keulen vlieg, ik de vlucht heb om 07:00 en ik kom om 08:20 in A'dam aan. Om 09:15 kan ik alweer instappen voor de vlucht van 09:45. Ik vertrek s'morgens om 05:15 richting Keulen.

Als ik de rechtstreekse vlucht vanuit A'dam om 09:45 wil hebben moet ik ook om 05:15 vertrekken. Dit i.v.m. de spits, de weg naar het lang parkeren en het tijdige inchecken op Schiphol.

Hi Kees,

Zoals ik al schreef is de vlucht vanuit Düsseldorf met SAS. Vanaf Keulen vlieg je met de Cityhopper naar A'dam en vandaaruit met KLM of Ukraine.

Voor het boeken van de vluchten maak ik gebruik van de volgende websites:

www.cheaptickets.nl (bijna altijd)

www.atp.nl

www.opodo.de

(andere leuek sites zijn welkom)

Hi Marcus,

Dat is natuurlijk een optie, alleen in Riga heb je bijna altijd een wachttijd van minimaal 4 uur, maar meestal langer. Dat vind ik wel minder.

• Margriet

Maar even de discussie nieuw leven inblazen dacht ik zo, het is inmiddels januari 2009. Op hun eigen site staat dat Dortmund-Kiev vanaf 15 januari zal starten. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in, is er iemand die al wel geboekt heeft?

Ik kom zelf uit Groningen, dus Dortmund is voor ons nog wel te doen, maar de andere opties die hier al besproken zijn gaan mij wat te ver…Gilbert schreef:

>

> Hoi Allemaal,

>

> Is er nieuws van Wizzair?

> Gaat de route Dortmund - Kiev uitgevoerd worden?

>

> Weet iemand of de binnenlandse vluchten al uitgevoerd worden?

> Ze staan weliswaar op de website, maar of deze daadwerkelijk

> al operationeel zijn? Ik heb namelijk een mailtje gestuurd

> naar Wizzair, maar krijg no answer.

• Sjef C.

De nieuwe routes vanaf Dortmund naar Lviv en Kiev zijn vorige week donderdag al gestart. De vluchten worden dus gewoon uitgevoerd! Ik heb inmiddels zelf ook geboekt, voor zo'n 35 euro kun je een retourtje boeken.

• Margriet

bedankt sjef voor je reacte…dan neem ik de gok ook maar. in het ergste geval ben ik het geld kwijt, en das dan nog te overzien, maar zie maar es een plekje nog te krijgen bij een ander dan, dan wordt het natuurlijk wel een dure trip….

• Sjef C.

Je hoeft je geen zorgen te maken Margriet.. ik heb de vluchten van de laatste dagen een beetje in de gaten gehouden en alles vliegt gewoon. Ook vanaf Londen-Luton wordt er sinds vorige week gevlogen naar Lviv en Kiev. Daarbij zijn ook alle vluchten gewoon doorgegaan.

Mocht de vlucht overigens niet doorgaan en het heeft niet te maken met het weer, luchtverkeerszaken, veiligheidszaken, etc. dan vergoeden ze (volgens de huidige EU-regelgeving) niet alleen de ticketkosten, maar ook een schadevergoeding á 250 euro.

Veel plezier in de Oekraine :)