Wizzair

• Gilbert

Hoi Allemaal,

Is er nieuws van Wizzair?

Gaat de route Dortmund - Kiev uitgevoerd worden?

Weet iemand of de binnenlandse vluchten al uitgevoerd worden? Ze staan weliswaar op de website, maar of deze daadwerkelijk al operationeel zijn? Ik heb namelijk een mailtje gestuurd naar Wizzair, maar krijg no answer.

• Roel

De binnenlandse vluchten worden al uitgevoerd. Ik heb er vorige week twee gemaakt in gloednieuwe toestellen. Een verademing na de vluchten die ik vroeger maakte in de Antonov museumtoestellen.

• Gilbert

thx,

Ik vlieg al jaren vanuit de Juliany luchthaven in Kiev. Ik vind de toestellen echte geweldig!!!! :-)))

Heb zelfs al eens een staanplaats gehad. ;-) Leuk toch……..en je moet maar zo denken “Naar onder komen ze altijd”

• Karen

Alle Oekraïneliefhebbers wachten in ademnood op die vlucht vanuit Dortmund naar Kiev, maar helaas nog geen duidelijke inzicht, of het daadwerkelijk gaat gebeuren. Hoop blijft nog wel, en het komt binnenkort een bericht vanuit hen kant, dat ze die route toch gaan nemen.

Ik denk het is nog even afwachten..

• marcus

Vanaf 30/10 vliegt “Ryanair” op Riga in Letland vanuit “Weeze” (onder de rook van Nijmegen). Zie nu prijzen voor 30 euro all-inn (retour). Vanuit Riga kun je met Airbaltic goedkoop naar Kiev (retour). Mischien een oplossing als “Wizzair” niet uit de hoek komt :)

marcus..

• Karen

Dan gaan we samen naar Kiev met die eerste vlucht van Wizzair. Ik heb gehoord, dat Ryanair gaat binnenkort naar Riga vliegen vanuit Weeze, inmiddels las ik ook je bericht in Letland forum hierover. Ik heb gekeken voor vluchten van Airbaltic naar Kiev vanuit Riga, maar echt goedkoop zou ik dat niet kunnen noemen. Toch hoop ik voor Wizzair vanuit Dortmund. Ik woon ook in Limburg bij Maastricht, dus het is beter bereikbaar dan Schiphol, en over de prijs zeg ik even niets.

• Sjef C.

In tegenstelling tot de eerdere aankondiging dat er al vanaf 15 september gestart zou kunnen met internationale vluchten vanaf Kiev naar ondermeer Dortmund heb ik net als jullie ook alles in de gaten gehouden. Aangezien er geen nieuws meer over is gepubliceerd heb ik research gedaan, nadat me opviel dat de binnenlandse vluchten naar Kharkov en Zaporozhye ook gecancelled worden.

Wizzair mag pas na 1 jaar actief te zijn in Oekraine beginnen met internationale vluchten, dat zou betekenen dat het nog minimaal tot 11 juli 2009 gaat duren.

• Marcus..

Pffffff, dan boek ik een ticket met Ryanair naar Riga, en boek gelijk een retour Riga-Kiev, soms zijn de prijzen 60 dollar per enkele reis (retour dus 120 dollar = 80 euro)

+ 30 euro Weeze-Riga zit je voor rond de 100 euro in Kiev, en je kunt ook nog even Riga in ;)

Marcus…

• JanN

Ik zal jou het nog mooier vertellen Karen ;) “Weeze” is bij mij in de achtertuin ;)

Vorige week eens de kilometers geteld, en kwam uit op 25 km. (Venlo-Weeze).

Momenteel vliegen ze al naar ruim 20 bestemmingen in Europa, en over de ticketprijzen maar te zwijgen, soms denk ik hoe kan dat, voor 100 euro heb ik 3 retourtickets geboekt gisteren !!!, ja mensen incl. tax en alle toeslagen !!!

Wel alleen met handbaggage tot 10 kg reizen anders komt er geld bij ;) en dat willen we niet ;)

Marcus…

• Gilbert

Ryanair is voor my helaas out of the question.

Ik vlieg gemiddeld 3x per maand naar Oekraïne en ik kan helaas mijn trips niet van te voren plannen. Ik boek meestal 1 of 2 dagen van te voren en dan is Ryanair meestal vrij prijzig of er zijn geen tickets meer beschikbaar. Daarnaast is het oponthoud in Riga voor mij te lang (time is money).

Voor de Limburgse reizigers onder ons heb ik nog een tip om vanuit Keulen of Düsseldorf te vliegen.

Vanuit Keulen vloog ik de afgelopen 2 jaar voor minder dan 270 euri naar Kiev met een overstap in Amsterdam. Het oponthoud daar was slechts 45 minuten. De tarieven zijn in de lente rond de 230-240 euri inclusief taxen. Nu is het iets prijziger maar nog steeds goedkoper dan rechtstreeks vanuit Amsterdam te vliegen. Daarnaast hebben de Zuid-Limburgers ook een autoreis van ruim 2 uur gespaard. Naar Keulen is immers maar 45 minuten rijden en het parkeren kost ook maar 25 % van de Amsterdams parkeertarieven. ;-) De vlucht wordt door KLM cityhopper en coachvlucht KLM/Ukraine international uitgevoerd.

Op dit moment is het ook gunstig om vanuit Düsseldorf te vliegen. De prijs ligt rond de 300 euro inclusief taxen met een overstap in Stokholm. De wachttijd is daar ook maar 1 uur. De vlucht wordt door SAS uitgevoerd.

Ik hoor graag of er nog betere opties zijn. :-))

Groetjes