Ryanair is voor my helaas out of the question.
Ik vlieg gemiddeld 3x per maand naar Oekraïne en ik kan helaas mijn trips niet van te voren plannen. Ik boek meestal 1 of 2 dagen van te voren en dan is Ryanair meestal vrij prijzig of er zijn geen tickets meer beschikbaar. Daarnaast is het oponthoud in Riga voor mij te lang (time is money).
Voor de Limburgse reizigers onder ons heb ik nog een tip om vanuit Keulen of Düsseldorf te vliegen.
Vanuit Keulen vloog ik de afgelopen 2 jaar voor minder dan 270 euri naar Kiev met een overstap in Amsterdam. Het oponthoud daar was slechts 45 minuten. De tarieven zijn in de lente rond de 230-240 euri inclusief taxen. Nu is het iets prijziger maar nog steeds goedkoper dan rechtstreeks vanuit Amsterdam te vliegen. Daarnaast hebben de Zuid-Limburgers ook een autoreis van ruim 2 uur gespaard. Naar Keulen is immers maar 45 minuten rijden en het parkeren kost ook maar 25 % van de Amsterdams parkeertarieven. ;-) De vlucht wordt door KLM cityhopper en coachvlucht KLM/Ukraine international uitgevoerd.
Op dit moment is het ook gunstig om vanuit Düsseldorf te vliegen. De prijs ligt rond de 300 euro inclusief taxen met een overstap in Stokholm. De wachttijd is daar ook maar 1 uur. De vlucht wordt door SAS uitgevoerd.
Ik hoor graag of er nog betere opties zijn. :-))
Groetjes