grensovergang in de Donaudelta

• Christelle

Een tijdje geleden stelde ik eerder op dit forum een paar vragen omtrent de grensovergang vanuit Polen naar Oekraine ( met onze fietsen). Nu heb ik nog enkele vragen over de grensovergang van Oekraïne naar Roemenië. Onze bedoeling is om vanuit Odessa de kust te volgen tot de Donaudelta en nu zoeken we rechtstreeks een grensovergang naar Roemenië, dus liefst niet via Moldavië. Op de kaart is het niet zo duidelijk of er ergens in de Delta een grensovergang is. Kan iemand ons verder op weg helpen? We vertrekken vrijdag al. ' t Word wel wat spannend met het noodweer momenteel.

Christelle

• Beja Kluiters

Hallo

Als ik jullie was, zou ik even informeren bij de uA en NL ambassade ivm de wateroverlast.

Net was op het UA journaal dat momenteel al 5 Oblasten (provincies) in het westen er grote overlast van hebben….

Goede reis en veel plezier, Beja

• brood

Hoi,

Het beste fiets je naar Izmail, daar is een rustige grensovergang naar Roemenie, via een brug, en ben je dicht bij Tulcea vanwaar je de donaudelta in al zijn pracht kan bekijken. (Zoek een schipper of vraag een hotelreceptionist dan regelt die dat voor je.) En inderdaad vermijd je het 800 meter lange stukje Moldavie.

Onderweg stuit je her en der waarschijnlijk wel op een aantal politiecontroles ivm de nabijheid van Moldavie.

En zie inderdaad de vorige reactie - ik weet natuurlijk niet wanneer jullie willen gaan, maar deze regio heeft te kampen met wateroverlast.

• Gerard

Ik wilde 2 weken geleden ook rechtstreeks vanuit Oekraine naar Roemenie. Uiteindelijk kwam ik aan de grens met Moldavië terecht. Daarna 800 meter door moldavië en toen over naar Roemenië. Ik had het eigenlijk pas in de gaten toen ik aan de grens stond.Is wel 2 keer een grenspassage maar stelde niks voor. In totaal ben ik er 3 kwartier mee bezig geweest om in Roemenië te komen. Het leuke is dat je er weer een stempeltje bij krijgt in je paspoort.

Ik heb er videoopnamen van gemaakt maar die moet ik nog on-line zetten.

Verkijk je trouwens niet op de afstand van het wonderschone Odesa naar Moldavië, is nog een behoorlijk eind fietsen.

• Christelle

bedankt allen voor de reacties, we vertrekken nu en nemen alle tips en info mee, we zien wel waar we uitkomen. Leve de vrijheid met en op de fiets !

• brood

Gerard,

Heb je daar durven filmen?

Wij waren daar met de bus en toen ik mijn fotocamera te voorschijn haalde om het bordje Moldavie vast te leggen scheet de (Bulgaarse) buschauffeur al 7 kleuren… niet gedaan dus.

Op welke site is je filmpje te zien?

Overigens hebben wij (met de bus) 4 uur over dit stukje gedaan.:-(

• Gerard

Ik was op de motor en had een helmcamera, zullen ze vast niet gezien hebben. Bij controle van het paspoort zet ik normaal de helm af en loop ik naar het kantoor waar ik dus ook niet film. Tussen de grensposten door heb ik wel gefilmd.

Ik heb een motorreis van bijna 11.000 km gemaakt. Waarbij ik 12 uur gefilmd heb, dit moet ik nog overzetten op de computer, duurt dus nog even. Als ik het on-line heb zal ik het hier even vermelden.

Op onderstaande link kun je zien waar ik gereden heb.

http://www.poi66.com/maps/show_album?album=motorriderstoer2008

• brood

Wow wat een avontuur!!!

Ben zeer benieuwd naar je filmpje(s)!

• Pavel

Hallo ik heb de bovenstaande forum gelezen en ik ben benieuwd hoe jullie van Oekraine naar Roemenië gingen hoe dat eigenlijk te werk ging met de grens of het moeilijk was want ik ben van plan om met de auto te gaan van Roemenië naar (Oekraine) Izmail.

• Johan Derks

En Pavel, ben je intussen de grens tussen Oekraïne en Roemenië over geweest ?

Moet dat via Moldavië ?

Het probleem is, dat mijn vrouw Servische is en ze waarschijnlijk een visum voor Moldavië moet hebben, als ze via Odessa naar Roemenië wil.